اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی بهزیستی کهگیلویه صورت گرفت

معرفی مددجویان کهگیلویه‌ای متقاضی وام خوداشتغالی به بانک‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی کهگیلویه از معرفی مددجویان کهگیلویه‌ای متقاضی وام خوداشتغالی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات خبر داد.

معرفی مددجویان کهگیلویه‌ای متقاضی وام خوداشتغالی به بانک‌ها

غضمان گنجیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت اظهار داشت: بهزیستی همانگونه که از اسم آن مشخص است به معنی بهتر زیستن و زندگی کردن و به افراد و جامعه هدف آموختن و آموزش دادن است.

وی افزود: افراد باید بدانند چگونه نسبت به گذشته زندگی بهتری داشته باشند و توانمند شوند تا به واسطه این توانایی در زندگی خود تغییر ایجاد کنند.

گنجیانی با بیان اینکه بهزیستی خدمات گسترده‌ای را به جامعه هدف ارائه می‌دهد، عنوان کرد: توانمند شدن به این معنی نیست که کسی تغذیه و لباس خوب داشته باشد بلکه فکر و اراده انسان باید توانمند شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: بهزیستی فقط به افراد معلول، نابینا و ناشنوا اختصاص ندارد و این یک نگاه اجمالی است.

این مسئول تصریح کرد: اگر به واقعیت نگاه کنیم بهزیستی با تمام لایه‌های اجتماع سر و کار دارد و به نوعی جامعه هدف آن شامل اکثر اجتماع بوده تا جایی که نوزادی که تازه متولد می‌شود باید از کانال شنوایی‌سنجی بهزیستی استفاده کند تا شنوایی آن مشخص شود که این از خدمات بهزیستی است.

گنجیانی به دیگر خدمات ارائه شده توسط بهزیستی اشاره کرد و افزود: در بقیه موارد مثل طرح سنجش بینایی کودکان زیر شش سال، مشاوره قبل از ازدواج زوجین جوان، آگاه‌سازی جوانان برای جلوگیری از اعتیاد، کمک به قشر آسیب‌پذیر جامعه و کمک به سازش زوج‌های در معرض آسیب، بهزیستی نقش موثری دارد.

وی همچنین تاکید کرد: بهزیستی به جامعه معلولین، کانون ناشنوایان و زنان بی‌سرپرست خدمات تاثیرگذار و گسترده‌ای ارائه می‌دهد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه به دو مرحله خدماتی بهزیستی در حوزه اشتغال و مسکن اشاره کرد و بیان داشت: خدماتی در حوزه اشتغال‌زایی به مددجویان جامعه هدف ارائه شده که در راستای این خدمات 36 نفر از مددجویان به بانک‌های عامل جهت دریافت وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی معرفی شدند.

گنجیانی متذکر شد: در زمینه مشاغل خانگی هم برنامه داشته‌ایم و با معرفی 75 نفر از مددجویان که مدرک فنی و حرفه‌ای داشتند جهت دریافت و استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی در راستای این برنامه گام برداشته‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه متقاضیان وام به بانک‌ها معرفی شدند، بیان کرد: جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی 11 نفر به بانک‌های رفاه، صادرات و کشاورزی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: 14 نفر از مددجویان دارای مدرک و پروانه فعالیت جهت دریافت تسهیلات مشاغل کسب و کار خود به بانک‌ها معرفی می‌شوند و به هر کدام 3 میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد.

گنجیانی از ثبت 690 نفر از مددجویان جویای کار در سامانه اشتغال دولت خبر داد و اذعان کرد: تشکیل پرونده 24 نفر از مددجویان جهت پرداخت حق بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی و پرداخت حق بیمه آن تا پایان سال 90 از برنامه‌های بهزیستی بود.

رئیس بهزیستی کهگیلویه به خدماتی که در واحد مسکن به مددجویان بهزیستی شهرستان از پایان سال 90 تاکنون در حال انجام است، اشاره کرد و عنوان داشت: 28 نفر از مددجویان به مسکن مهر جهت دریافت واحدهای آپارتمانی معرفی شدند که برای هر نفر مبلغ 15 میلیون تومان سهم آورده پرداخت شد.

این مسئول افزود: 25 نفر از مددجویان به بنیاد مسکن جهت تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات بافت‌های فرسوده معرفی می‌شوند و بعد از دریافت تسهیلات برای هرکدام از این افراد مبلغ 5 میلیون تومان از طرف بهزیستی و استانداری پرداخت می‌شود.

وی معرفی 80 نفر از مددجویان به شرکت گاز و پرداخت کمک هزینه تعمیر سرویس‌های بهداشتی به 33 نفر از مددجویان به مبلغ 165 میلیون ریال را از دیگر برنامه‌های بهزیستی دانست و تصریح کرد: 51 نفر مددجو به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت دریافت تسهیلات به صورت خودمالکین معرفی شدند که برای هرکدام یک میلیون و 650 هزار تومان سهم آورده در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول