اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

بانک‌ها در حمایت از تولید سود واقعی را محاسبه کنند

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: بانک‌ها باید در حمایت از تولید ملی سود واقعی را محاسبه کنند.

بانک‌ها در حمایت از تولید سود واقعی را محاسبه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی اکبر طاهایی صبح امروز در جلسه تنظیم بازار با تاکید بر اینکه پایداری تولید برای استان اصل است، اظهار داشت: نقش تشکل‌های صنفی در تولید پایدار موثر و مسئولان باید نظارت کافی بر تشکل‌ها داشته باشند.

وی در بحث کاهش قیمت مرغ به پایداری تولید به ویژه تولید جوجه یک روزه اشاره کرد و گفت: تولید جوجه یک روزه در قیمت تمام شده مرغ تاثیر مستقیم دارد و این نکته محوری باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران به مراقبت‌های دامپروری در تولید مرغ اشاره کرد و یادآور شد: نباید بگذاریم واحدی از مرغداری بخوابد و غیرفعال شود.

این مسئول مراکز تولید را در پایداری تولیدات داخل موثر دانست و ادامه داد: تولیدات بازار را تنظیم می‌کنند نباید بازار به دست واردات بی‌افتد.

طاهایی حمایت خود را از صنعت کشتارگاهی اعلام کرد و بیان داشت: تلاطم بازار موضوعی است که قسمت زیاد آن به خارج از کشور برمی‌گردد.

استاندار مازندران نقش صنعت طیور در استان را به نفع جامعه دانست و یادآور شد: هرچه واحدهای صنعتی طیور در مازندران ایفای نقش کنند در این بخش به پایداری تولید می‌رسیم.

طاهایی نقش دلالی و واسطه‌گری منطقی را در بخش‌های تولیدی جامعه غلط ندانست و گفت: دلالی لازمه بخش تولید است ولی ما به واسطه‌گری اصولی کاری نداریم.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه ما به هیچ وجه تابع انحصار نیستیم، تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت کشورهای سی آی اس اتحادیه صادرکنندگان برای تامین مواد مورد نیاز در تولید ورود یابند تا به صورت اصولی پدیده انحصار شکسته شود.

وی استفاده از بنادر استان مازندران و گیلان را به نفع تولید در مازندران دانست و اظهار داشت: از زنجیره تولید کشورهای حاشیه خزر به نفع تولید پایدار مازندران استفاده شود.

نماینده عالی دولت در مازندران به نگاه واقع‌بینانه مسئولان در قیمت واقعی تولید در مازندران تاکید کرد و گفت: تامین مایحتاج ماه مبارک رمضان نکته محوری است که باید مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.

وی ادامه داد: ذخیره‌سازی به تناسب نقدینگی کار خوبی است که موجب تعدیل قیمت‌های می‌شود.

این مسئول اجرای کاهش قیمت مرغ را در روزهای آینده اعلام کرد و گفت: برای کاهش قیمت مرغ دست دلالان سودجو کوتاه شود.

طاهایی با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت در بحث نظارت بر بازار از قشر خبرنگاران کمک بگیرد، اضافه کرد: خبرنگاران به عنوان بازرسان افتخاری برای نظارت بر بازار فعالیت کنند.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول