اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

‌سود 21 درصدی بانک‌ها ضربه‌ای مهلک بر تولید است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ‌بهترین شیوه مقابله با تحریم، تورم و حل مشکلات اقتصادی به صورت ریشه‌ای را تنها حمایت از تولید دانست و گفت: نرخ سود 21 درصدی از سوی بانک‌ها بزرگ‌ترین ضربه بر تولید کشور است.

‌سود 21 درصدی بانک‌ها ضربه‌ای مهلک بر تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا فولادگر شب گذشته ‌در آیین چهارمین جشنواره تولید کنندگان جوان استان اصفهان با بیان اینکه در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی تنها واگذاری‌ها اهمیت ندارد، تصریح کرد: مهم‌تر از واگذاری‌ها ایجاد محیطی آرام و امن برای سرمایه‌گذاری است، بنابراین از سال گذشته تاکنون نمایندگان در مجلس طرح بهبود فضای کسب و کار را به قانون تبدیل کرده که این قانون در 29 ماده تدوین شد‌.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات مجلس در سال گذشته به روز کردن قانونی بود که در سال 75 تصویب شده و ایراداتی داشت که در قالب طرح حداکثر استفاده بهینه از توان تولید در 23 ماده ارائه شد که پس از برطرف کردن ایرادات شورای نگهبان، در راستای حمایت از تولید اجرایی می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در تدوین بودجه 91 کارگروهی بین کمیسیون‌های صنایع و معادن مجلس، وزارت صنایع، هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق و چند تن از تشکل‌های تولیدی و صنعتی تشکیل شد، گفت: در این کارگروه بسته حمایتی از تولید ملی تدوین شد که در بند 7 بودجه 91، در 11 جزء ارائه شده است.

وی با اشاره به تصویب تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی گفت: در هفته آینده در صحن علنی مجلس 15 عضو این کمیسیون مشخص می‌شوند و بنده نیز برای عضویت در آن کاندیدا می‌شوم.

فولادگر با اشاره به نام‌گذاری چهار سال متوالی از سوی رهبر معظم انقلاب با عناوین اقتصادی تاکید کرد: این اقدام معظم‌له نشان ‌دهنده سمت و سوی درستی است که تولید کنندگان اتخاذ کرده‌اند که حمایت از تولید و مباحث اقتصادی به عنوان دغدغه‌های اصلی رهبر انقلاب تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: در شرایطی که مباحث اقتصادی و رفع موانع تولید در اولویت رهبر معظم انقلاب و تمام قوای کشور و مسئولان در هر رده‌ای قرار دارد اما تولید کنندگان ما در سخت‌ترین شرایط قرار دارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرایط سخت بخش تولید در کشور تنها مربوط به تحریم‌های خارجی نیست، بلکه سوءتدبیر، کارهای ندانسته، مدیریت‌های ضعیف و سیاسی‌کاری‌ها عامل این مشکلات شده است.

وی خطاب به تولید کنندگان بخش صنعت گفت: شما باید با ارتقای کیفیت و مرغوبیت کالاها و تولیدات خود و نیز کاهش هزینه‌های تولید و مدیریت بهینه در راستای تولید ملی حرکت کنید و با انتقال و انعکاس مشکلات به مسئولان و نمایندگان از آنها مطالبات خود را درخواست کنید.

فولادگر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بحران در بازار ارز و سکه و افزایش نرخ سود بانکی گفت: اقدامی که چند ماه قبل برای مهار کردن بازار افسارگسیخته ارز و سکه صورت گرفت و نرخ سود بانکی افزایش یافت تنها اقدامی موقتی برای آن زمان بود و نباید به عنوان یک کار پایدار از ناحیه شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: بهترین شیوه مقابله با تحریم، تورم و حل مشکلات اقتصادی به صورت ریشه‌ای تنها حمایت از تولید است و نرخ سود 21 درصدی از سوی بانک‌ها بزرگ‌ترین ضربه بر تولید کشور است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بانک‌ها باید تسهیل کننده و روان کننده اقتصاد و تولید کشور باشند، این در حالی است که افزایش نرخ سود بانکی آنها را به عنوان رقیبی برای تولید کنندگان تبدیل می‌کند.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول