اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد شدید خطیب جمعه ابرکوه:

پیروی از کفار در پوشش با فرهنگ غیرتمند ایرانی ناسازگار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه با انتقاد شدید از تبدیل بی‌حجابی به بدحجابی در جامعه و پیروی از مد لباس بیگانگان گفت: پیروی از پوشش کفار با فرهنگ غیرتمند ایرانی ناسازگار است.

پیروی از کفار در پوشش با فرهنگ غیرتمند ایرانی ناسازگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: با وجود تلاش‌های که برای محو بی‌حجابی بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفت، عناصر غرب‌زده و تفکرات انحرافی با جانب‌داری از سیاست استعمارگران در دهه دوم و سوم پس از پیروزی انقلاب، از روش زاویه‌دار با فرهنگ عفاف و حجاب پیروی کردند و چون جرأت بی‌حجابی را نداشتند، بدحجابی را در بین زنان و دختران به ویژه در کلانشهرها، رواج دادند و بی‌بندوباری را مبنای انحراف جامعه در تبلیغاتشان کردند.

* عروسک‌های خیابانی به آسانی جولان می‌دهند

خطیب جمعه ابرکوه افزود: عده‌ای هم بدحجابی را به عنوان نماد مخالفت با اهداف پاک نظام اسلامی و نوعی تقابل با نظام برای خودشان تلقی می‌کنند و به خاطر لجبازی با حکومت اسلامی، اشکال عروسکی به خود می‌گیرند.

حسینی با اشاره به اینکه خودباختگان فکر نمی‌کنند که علاوه بر از دست دادن فرهنگ ملی و باستانی نیکان خود و ترویج گناه و برافروختن آتش عذاب و قیامت برای خود و دیگران، آب هم به آسیاب دشمن بدخواه و بدسابقه خودشان می‌ریزند، خاطرنشان کرد: اگر اینها غیرت ملی هم داشته باشند، باید فکر کنند که تشابه به کفار و بیگانگان با فرهنگ غیرتمند ایرانی ناسازگار است.

وی افزود: گناه این همه بی‌حجابی و بدحجابی در ایران سرانجام به گردن رضاخان ملعون است که به فرموده حضرت امام (ره) این شقی جنایتکار دست به یک جنایت زد و آن جنایت، کشف حجاب بود و به جای آنکه نیمی از جمعیت ایران را فعال کند، نیمی دیگر را هم که مردان بودند از فعالیت انداختند.

حسینی تأکید کرد: اما رنج غیرتمندان دینی این است که عروسک‌های خیابانی و آمریکایی که در  زمان شاه آزاد و محجبه‌ها تحت فشار و آزار بودند، امروز هم به شکل تمسخرآمیز نیم شالی به سر می‌اندازند و آزادانه می‌گردند و اگر کسی متعرض آنان شد، حتی محکوم هم می‌شود.

* کشف حجاب یک ابزار استعماری بود

خطیب جمعه ابرکوه با اشاره به سالروز خاطره تلخ و سیاه کشف حجاب رضا خانی  که آن را روز عفاف و حجاب نامیده‌اند، اظهار داشت: کشف حجاب یک دسیسه استعماری و ابزاری برای بی‌هویت کردن فرهنگ دینی و ملی و بومی ملت‌ها به ویژه مسلمانان بود تا به نام آزادی برای جوانان خود مشغولی به فساد و برای خانواده‌ها بی‌غیرتی و برای زنان بی‌عفتی را به عنوان هدیه و ارمغان غرب بیاورند.

وی افزود: سریع‌ترین راهکار سلطه سیاسی و فرهنگی فرنگیان بر ملت‌های جهان به ویژه در آسیا، خود باخته کردن آنان در زمینه فرهنگی بود و سریع‌ترین راهکار برای این خود‌باختگی نیز کشف حجاب است.

حسینی خاطرنشان کرد: با تدبیر شیطانی استعمار پیر انگلیس، نخستین مرحله از کشف حجاب که تلاش برای استفاده ابزاری از زنان بود در اواخر دوره قاجاریه بود که تنها گروه منحرف بهائیت به این طرح استعماری جواب داد و در دوره ناصرالدین شاه بهائیان دست به کشف حجاب زدند، سپس رضاخان قلدر که ماموریتش مقابله با مظاهر دینی بود به دستور اربابان انگلیسی کشف حجاب را اجباری کرد.

وی افزود: اما به رغم فشارهای گستاخانه و بی‌رحمانه و اعمال دیکتاتوری محض علیه حوزه‌های علمیه و روحانیت و روضه‌خوانی و شعائر مذهبی و حجاب زدایی این عنصر، مردم مقاومت کردند و عملا نتیجه کشوری نگرفت.

حسینی ادامه داد: به همین دلیل در زمان محمدرضا سیاست فشار را برداشتند و الگو بخشی ضد فرهنگی و ترویج بی‌حجابی با استفاده از تلویزیون و فیلم‌های سینمایی را در دستور کار قرار دادند.

وی یادآور شد: اما خواست خدای متعال این بود که نور انقلاب اسلامی در ایران بدرخشد و به دسیسه‌های استعمار در دین‌زدایی و بی‌حجابی پایان بدهد اما استعمارگران از تلاش‌های خود دست برنداشته‌اند و با ترویج بدحجابی در تلاش برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند.

* کلمه عدالت اسیر سوداگران شده است

امام جمعه ابرکوه با اشاره به تلاش‌های مردم برای برگزاری با شکوه جشن‌های نیمه شعبان و تقدیر از آنان اظهار داشت: عموم مردم به ویژه جوانان باید تدبر دقیق‌تر و هوشیارانه‌تر و عمیق‌تری با استفاده از ارشادات علما و پیشوایان دینی داشته باشند تا خدای نکرده با عنوان مهدویت به دام سوداگران دینی و حاشیه‌پرداز نیفتند.

وی افزود: گروهی هستند که به نام مهدویت و عرفان‌های کاذب از دین حنیف فاصله گرفته‌اند و برای ما مهم این است که ویژگی‌های حکومت واحد جهانی اسلام به دست توانای آن حضرت را بدانیم تا معلوم شود که ادعای حکومت‌های دروغین در جهان که عدالت را سپر اهداف شیطانی خود می‌کنند، چیزی جز بازی با کلمات و استفاده ابزاری از این کلمه پر جاذبه نیست.

حسینی خاطرنشان کرد: هدف آنها فقط تحکیم قدرت و چپاول ثروت ملت‌های ضعیف است و کلمه عدالت و نیز آزادی امروزه متاسفانه به این سرنوشت مبتلا شده است.

* رزمایش سپاه غرور آمیز بود

امام جمعه ابرکوه با اشاره به رزمایش موفقیت آمیز و مقتدرانه موشکی پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: این رزمایش در حقیقت پادزهری برای تهدیدات و رجزخوانی‌های دشمن بود که در راستای استراتژی هوشمندانه و مدبرانه با موفقیت و به لطف خدا اجرا شد.

وی افزود: این همایش غرور ملی ایرانیان و جهان اسلام را به دنبال داشت.

اشاره به دهه بهداشت و نکوداشت مساجد و آمادگی برای فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از دیگر اظهارات امام جمعه ابرکوه در خطبه‌های این هفته بود.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول