اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

فرودگاه یاسوج قابلیت فرودگاهی ندارد

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش فرودگاه در رونق و توسعه یک استان به لحاظ مختلف گفت: فرودگاه یاسوج قابلیت فرودگاهی ندارد ولی این مشکل تا پایان دولت دهم برطرف می‌شود.

فرودگاه یاسوج قابلیت فرودگاهی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد در نشست بررسی روند پیشرفت پروژه‌های مهر ماندگار در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: توسعه خطوط هوایی در سرفصل راه‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتورهای لازم برای توسعه این استان است ولی متاسفانه فرودگاه یاسوج کارایی و قابلیت لازم برای سرعت بخشیدن به روند پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد را ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد علت این امر را نبود امکان پرواز و فرود هواپیماهای بدون ملخ در این فرودگاه ذکر کرد و ادامه داد: این امر مهم با افزایش و توسعه باند این فرودگاه عملی می‌شود.

وی بیان کرد: افزایش طول باند فرودگاه یاسوج در ردیف پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفته است و این به این معنی است که تا پایان عمر دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

نیکزاد استان کهگیلویه و بویراحمد را زیبا و ویژه خواند و با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در گردشگری این استان تصریح کرد: راه‌ها در انواع آن از هوایی، زمینی و ریلی نقش بسزایی در رونق گردشگری دارند و به همین لحاظ در دستور کار جدی مسئولان قرار دارند.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد عملکرد اداره‌کل گردشگری در این استان را مطلوب توصیف کرد ولی این را هم گفت که استعدادها و ظرفیت‌هایی که در گردشگری این استان هست به حدی بوده که هر چه در این زمینه کار شود باز هم کم است و جای کار بسیار وجود دارد.

وی گفت:‌ با احداث چند کیلومتر راه در کهگیلویه و بویراحمد تا چندین کیلومتر فاصله سایر استان‌ها کاهش می‌یابد که این نشان از استراتژیک بودن موقعیت این استان در کشور و محورهای شمال به جنوب و شرق به غرب دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در این نشست در حضور دستیار ویژه رئیس جمهوری سخن می‌گفت، سهم این استان از صنایع درآمدزا وابسته به نفت را بسیار ناچیز دانست و تاکید کرد: حداقل انتظار مردم ما این است که وقتی 25 درصد نفت کشور را تولید می‌کنند لااقل 25 درصد صنایع وابسته به نفت را هم در اختیار داشته باشند ولی اینگونه نیست.

وی تخصیص صد درصدی اعتبارات پروژه‌های مهر ماندگار و تخصیص 82 میلیارد تومان برای توسعه کشاورزی را در همین ابتدای سال فرصتی برای توسعه این استان دانست و اظهار امیدواری کرد که مدیران و مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی با تلاش مضاعف از این موقعیت برای خدمت به مردم بهره ببرند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول