اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان:

نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان برای صدور روادید فرودگاهی آمادگی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: دفتر وزارت خارجه در اصفهان آمادگی کامل برای صدور ویزای فرودگاهی دارد و در صورت اضافه و منظم شدن پروازهای فرودگاه شهید بهشتی این شهر صدور روادید افزایش می‌یابد.

نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان برای صدور روادید فرودگاهی آمادگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن نوریان ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری  چهارمین نشست تعیین مرز دریایی ایران و عمان در کشورمان اظهار کرد: این اجلاس به صورت دوره ای در عمان و ایران برگزار می‌شود و هیئت 10 نفره عمانی به ریاست 'خالد بن هلال بن سعود البوسعیدی' قائم مقام وزیر کشور عمان ، شب گذشته وارد اصفهان شدند و بعد از ظهر امروز، نخستین دور مذاکرات دو کشور آغاز می‌شود.  

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با اشاره به اینکه چهارمین اجلاس تعیین مرزهای دریایی بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان امروز در اصفهان برگزار می‌شود، اضافه کرد: ریاست هیئت ایرانی به عهده دکتر علیرضا جهانگیری مدیرکل حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه خواهد بود.

وی با یادآوری این موضوع که ایده برگزاری این اجلاس در شهرهای دیگر به غیر از تهران و با هدف معرفی ظرفیت‌های جمهوری اسلامی به دیگر کشورها ، توسط وزیر امور خارجه مطرح شد، ادامه داد: پس از برگزاری این اجلاس، اصفهان می‌تواند میزبان اجلاس‌های دو جانبه و چندجانبه باشد.

*اجلاس سران عدم تعهد در هفته نخست شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود

نوریان با تاکید بر اینکه اصفهان ظرفیت بسیاری دارد که هنوز به درستی شناخته نشده و در حوزه بین‌الملل مغفول مانده است، تصریح کرد: برای برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در ایران قرار بود اصفهان میزبان این نشست بین‌المللی باشد، اما به دلیل اینکه زیرساخت‌های کافی در هیچ کدام از کلان‌شهرهای ما و در حوزه‌های تشریفاتی، اقامت، هتل، فرودگاه و سالن برگزاری اجلاس وجود نداشت، بنابراین تصمیم به برگزاری این اجلاس در پایتخت گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه بازسازی، بهسازی و توسعه امکانات موجود کلان‌شهر تهران برای میزبانی از سران کشورهای عضو عدم تعهد در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده این اجلاس هفته نخست شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان یادآور شد: به دنبال برگزاری این اجلاس در تهران، نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان در مذاکرات با شهرداری اصفهان خواستار تغییر نام سالن اجلاس عدم تعهد در اصفهان به مرکز همایش‌های بین‌المللی  شد و حسب اطلاع احداث این سالن در اصفهان 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان می‌تواند در مناسبت‌های دیگری مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد، خواستار توسعه متوازن استان در حوزه فرودگاه، هتل و تشریفات با راه‌اندازی مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان شد.

نوریان تصریح کرد: البته تلاش می‌شود در حاشیه برگزاری این اجلاس در تهران، زمینه حضور سران کشورهای عدم تعهد در اصفهان به منظور بازدید از آثار تاریخی این شهر فراهم شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد فعالیت‌های دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان در فرودگاه شهید بهشتی گفت: با فعال شدن این دفتر در فرودگاه، پروازهای ورودی بین‌المللی کنترل و به متقاضیان روادید فرودگاهی داده می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای آنها ویزا صادر می‌شود.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان ادامه داد: ویزای تجار و بازرگانان به مدت سه روز، ویزای گردشگری به مدت 15 روز و ویزای ترانزیت (برای کسانی که قصد عبور از خاک ایران را دارند) به مدت دو روز در این دفتر صادر می‌شود.

*نبود خطوط پروازی کافی در فرودگاه اصفهان دلیل آمار پایین ویزاهای صادره

وی با اشاره به اینکه نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان آمادگی کامل برای صدور ویزا دارد، یادآور شد: کامل نبودن خطوط پروازی بین‌المللی در فرودگاه اصفهان یکی از مهم‌ترین موانع موجود بر سر راه صدور ویزا در فرودگاه اصفهان است.

نوریان افزود: در حال حاضر تعداد پروازهای بین‌المللی ورودی در فرودگاه شهید بهشتی محدود و نامنظم است که در صورت تأمین پروازهای منظم بین‌المللی ورودی به فرودگاه اصفهان، شاهد حضور توریست‌های بیشتری در این شهر تاریخی هستیم. وی در پاسخ به این سؤال که ویزای صادر شده در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از ابتدای سال جاری تا کنون چه تعداد بوده است، اظهار کرد: به دلیل نداشتن خطوط پروازی کافی آمار قابل توجهی در این حوزه نداریم.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان تاکید کرد: برای رفع این مشکل باید از سوی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط تلاش جامعی صورت گیرد تا خطوط بین‌المللی اصفهان توسعه یابد.

*برگزاری اکسپو یکی از صنایع پردرآمد اقتصاد بین‌الملل

وی متصل کردن مراجع تجاری و بازرگانان خارجی به همتایان خود در اصفهان را از دیگر اولویت‌های مهم نمایندگی وزارت امور خارجه استان برشمرد و ادامه داد: توسعه صنعت نمایشگاهی در اصفهان سبب رونق صنعت گردشگری و توریسم می‌شود. نوریان با اشاره به اینکه امروزه برگزاری اکسپو به یکی از صنایع پردرآمد اقتصاد بین‌الملل تبدیل شده است، اظهار کرد: وزارت امور خارجه در این حوزه به کمک شرکت نمایشگاه‌‌های استان اصفهان آمده و از طریق سفارتخانه‌های خود برای نمایشگاه‌های بین‌المللی اطلاع رسانی می‌کند.

*مشکل صدور روادید زائران عمره ایرانی به عربستان رفع شده است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اخباری مبنی بر عدم صدور روادید از سوی سفارت عربستان در ماه رمضان برای زائران ایرانی گفت: مشکل صدور روادید زائران عمره ایرانی به عربستان نیز رفع شده است.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان یادآور شد: ادعای مقامات عربستان در باره عدم صدور روادید برای زائران ایرانی و شیعه این بود که اهل سنت در ماه رمضان آداب مختص خود را اجرا می‌کنند و لزومی ندارد شیعیان در این ماه در عربستان حضور داشته باشند، که با مذاکرات دیپلماتیک بین دو کشور، این مسئله برطرف شده است.

وی در مورد سطح و وضعیت روابط ایران و عربستان تصریح کرد: با وجود منافع مشترک بین دو کشور ایران و عربستان، به دلیل برخی رفتارهای عربستان به عنوان کشور دوست، همسایه و مسلمان ، انتظار بیشتری می‌رود و جمهوری اسلامی ایران از برخی رفتارهای عربستان گله‌مند است، اما بسیاری از مسائل مطرح شده بین دو کشور با مذاکره مرتفع می‌شود.

*هفته فرهنگی اصفهان در سن پترزبورگ و اکراین برگزار می‌شود

نوریان همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به روابط خواهرخواندگی اصفهان و سایر شهرهای جهان گفت: در حال حاضر اصفهان 13 خواهر خوانده دارد،اما به تازگی اسناد و تفاهم‌نامه‌ای از عقد خواهرخواندگی اصفهان با خارکف اکراین نیز به دست آمده که با این احتساب 14 خواهر خوانده دارد.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون هفته‌های فرهنگی ایران با محوریت معرفی جاذبه‌های اصفهان در دوبلین ایرلند برگزار شده و هم اکنون برگزاری هفته فرهنگی ایران در بیروت خواهر خوانده اصفهان در حال برگزاری است.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان اضافه کرد: مذاکراتی برای برگزاری هفته فرهنگی ایران در اکراین در ابتدای مهر ماه و هفته فرهنگی اصفهان در سن پترزبورگ در آذرماه سال جاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین کره جنوبی نیز برای انعقاد خواهرخواندگی میان اصفهان و پوسان کره جنوبی ابراز تمایل کرده است.

نوریان در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که در حال حاضر اوج کارکردهای خواهر خوانده‌های اصفهان با این شهر به برگزاری هفته‌های فرهنگی و یا در نهایت کرسی‌های زبان این کشورها بین دو شهر معطوف شده است شما جه برنامه‌هایی برای توسعه این روابط در سطح فراتر و بین دو کشور دارید، اظهار کرد: من همواره به دوستان در اصفهان ‌گفته‌ام که این شهر را ارزان نفروشید و درخواست‌های خواهرخواندگی شهرهای جهان را با اصفهان به دقت بررسی کنید و آن‌هایی که وجوه مشترک و سنخیت فراوانی را دارند، انتخاب کنید.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در حال حاضر در قاره‌های مختلف و شرق و غرب جهان خواهر خوانده دارد، تصریح کرد: این در حالی است که از بعضی خواهر خوانده‌ها تاکنون یک نفر گردشگر هم به اصفهان نیامده، بنابراین لزوم سنخیت و هم‌وزن بودن شهرها با اصفهان در عقد خواهرخواندگی باید در نظر گرفته شود.

*طرح تشکیل شورای روابط خارجی استان اصفهان همچنان بلاتکلیف است

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان یادآور شد: با وجود ظرفیت‌های بسیار در اصفهان و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و حضور دیپلمات‌های متعدد اصفهانی در سفارتخانه‌های ایران در جهان اما دستگاه‌ها از ظرفیت‌های بین‌الملل این شهر به صورت پراکنده استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان طرحی را با عنوان " تشکیل شورای روابط خارجی استان اصفهان" تهیه کرده است، افزود: این طرح دو سال است که با وجود استقبال استانداری و ارجاع به معاونت سیاسی ، هنوز بلا تکلیف بوده و خبری از تشکیل این شورا نیست.

نوریان تاکید کرد: اصفهان نیازمند نقشه راه مشخصی در حوزه روابط بین‌الملل است و فعالیت‌ها به صورت پراکنده و جزیره‌ای صورت می‌گیرد و بایستی حوزه هدف برای خواهر خوانده‌ها و همکاری‌های بین‌المللی و برون مرزی به صورت دقیق‌تری مشخص شود..

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول