اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی:

زیرساخت‌های فرودگاه ارومیه توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی از توسعه زیرساخت‌های فرودگاه ارومیه خبر داد.

زیرساخت‌های فرودگاه ارومیه توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه کمال پرهیزکار عصر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ساختمان برج مراقبت پرواز فرودگاه ارومیه توسط شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این پروژه بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: برای ساخت ساختمان برج مراقبت پرواز فرودگاه ارومیه بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

پرهیزکار ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این پروژه با نصب تجهیزات مدرن تهیه شده امسال مورد بهره‌برداری قرار ‌گیرد.

به گفته وی همچنین برای افزایش ایمنی پروازها یک دستگاه RVR نیز توسط اداره کل هواشناسی و اداره کل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی تهیه و در حال نصب است که با نصب این دستگاه حداقل دید افقی لازم برای فرود پروازها به 550 متر کاهش می‌یابد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: در سه ماه نخست امسال 722 پرواز ورودی و خروجی داخلی از فرودگاه بین‌المللی ارومیه انجام گرفته است.

وی افزود: در این پروازها بیش از 74 هزار مسافر و بیش از 373 تن بار جابه‌جا شده که در مقایسه با مشابه سال گذشته از نظر پروازها 21 درصد و از نظر جا به جایی مسافر 26 درصد افزایش داشته‌ایم.

پرهیزکار با اشاره به پروازهای خارجی اظهار داشت: در زمینه برقراری پروازهای خارجی مذاکره‌ای با چند شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی انجام شد که بر اساس این مذاکرات شرکت هواپیمایی انور ایر (Onur Air) تمایل خود را برای برقراری پروازهای مسیر ارومیه استانبول اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: شرکت انور ایر در حال برنامه‌ریزی انجام پروازهاست.

پرهیزکار اضافه کرد: همچنین مذاکره‌ای با بخش خصوصی به منظور انجام پروازهای اربیل در حال پیگیری است.

وی افزود: با استقبال خوبی که از پروازهای عتبات عالیات به عمل آمد در تلاش هستیم تا با همکاری سازمان حج و زیارت تعداد این پروازها را افزایش دهیم.

پرهیزکار گفت: در سه ماه نخست امسال 64 سورتی پرواز نشست و برخاست حج عمره و عتبات عالیات با بیش از 15 هزار مسافر و بیش از 274 تن بار از فرودگاه ارومیه انجام شده که این تعداد پرواز نسبت به مشابه سال گذشته 17 درصد رشد مسافری داشته است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول