اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

فرودگاه یاسوج از بن‌بست خارج می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از امکان فرود هواپیماهای بدون ملخ در فرودگاه یاسوج خبر داد و گفت: با جابجایی زندان و تطویل باند، این فرودگاه از بن‌بست خارج می‌شود.

فرودگاه یاسوج از بن‌بست خارج می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد ظهر امروز در آیین افتتاح مهمانسرای دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با تکرار محورهای توسعه در این استان، راه، گردشگری، نفت و کشاورزی را چهار محور توسعه در کهگیلویه و بویراحمد خواند و اظهار کرد: باید همه مسئولان همت و انرژی خود را روی این محورها متمرکز کنند تا شاهد تحول در این استان باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:‌ در موضوع راه‌ها، پروژه‌های خوبی در حال اجرا است ولی تردد هوایی و افزایش امکانات این بخش از مهم‌ترین کارهایی است که باید هر چه زودتر در این استان انجام شود.

وی خروج فرودگاه یاسوج را از بن‌بست متذکر شد و ادامه داد: تطویل باند فرودگاه یاسوج که با جابجایی زندان مرکزی امکان آن وجود دارد در حال رایزنی و تصمیم‌گیری است که امید است با کسب موافقت‌های نهایی و جابجایی این زندان بتوانیم این فرودگاه را توسعه داده و امکان افزایش پروازهای آن را فراهم کنیم.

نماینده دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: تاکنون به علت مشکلات و محدودیت‌های پروازی از بسیاری ظرفیت‌هایی که می‌شد از حضور مقامات، اساتید، سخنرانان، نخبه‌های کشوری و گردشگران در کهگیلویه و بویراحمد استفاده کنیم، محروم بودیم که با توسعه باند فرودگاه و امکان فرود آمدن هواپیماهای بدون ملخ این ظرفیت ایجاد خواهد شد.

وی از رایزنی‌های اولیه با وزیر دادگستری و مسئولان استانی برای جابجایی زندان مرکزی یاسوج خبر داد و گفت:‌ باید مکان جدید احداث زندان تعیین شود تا بتوان زندان را تخریب و در اختیار فرودگاه قرار داد.

نیکزاد توضیح داد: با طولانی شدن باند فرودگاه امکان فرود هواپیماهایی مانند فوکر 100 در این فرودگاه فراهم می‌شود و ما می‌توانیم در صبح یک پرواز و در شب هم یک پرواز را داشته باشیم که بدون شک این مهم رغبت مسئولان و اساتید و نخبه‌های کشوری را برای حضور در این استان دوچندان می‌کند.

وی اضافه کرد: یک استادی که می‌خواست چهار ساعت در کهگیلویه و بویراحمد تدریسی داشته باشد به علت مشکلات پروازی حتی تا دو روز وقتش گرفته می‌شد و این عاملی بود تا مهمانان این استان تمایل کمتری به حضور و سفر به کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گریزی هم به فرودگاه گچساران زد و بیان کرد: ایرادات و اشکالاتی در این فرودگاه از سوی شرکت هواپیمایی کشور گرفته شد که در حال رفع شدن هستند و در هفته گذشته یک هواپیمای فوکر 100 به صورت آزمایشی در این فرودگاه به زمین نشست و چند روز پیش نیز هواپیمای اختصاصی وزیر نفت در این فرودگاه فرود آمد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: با تایید نهایی شرکت هواپیمایی ایران فرودگاه گچساران نیز برقرار می‌شود و مردم تاثیرات افزایش خطوط هوایی در این استان را در رونق گردشگری و مسائل دیگر خواهند دید.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول