اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل اعتبارات مهر ماندگار صورت گرفت

اختصاص 100 میلیارد ریال برای طویل کردن باند فرودگاه یاسوج

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور طویل کردن باند فرودگاه یاسوج، 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات مهر ماندگار اختصاص یافت.

اختصاص 100 میلیارد ریال برای طویل کردن باند فرودگاه یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، اکبر نیکزاد شامگاه دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید گچساران در جمع مسئولان این شهرستان اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از سوی کارشناسان و صاحب‌نظران، کهگیلویه و بویراحمد با توجه به استعداد‌ها و قابلیت‌های فراوان از ظرفیت‌های بالای رشد و حرکت پرشتاب توسعه و پیشرفت برخوردار است.

وی با بیان اینکه این استان دارای چهار محور توسعه و پیشرفت حیاتی است، از مسئولان خواست تا توجه ویژه‌ای به محورهای توسعه داشته باشند.

نیکزاد با تشریح محورهای توسعه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این استان با پنج استان مهم خوزستان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و اصفهان هم‌مرز بوده که این موضوع موقعیت حساس و استراتژیکی را برای این استان به وجود آورده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از محورهای مهم توسعه استان را توسعه راه‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به موقعیت مهم استان در همجواری با پنج استان مهم کشور مسافران زیادی از محورهای گچساران، بابامیدان و یاسوج به دیگر نقاط کشور سفر می‌کنند.

نیکزاد توسعه راه ارتباط هوایی را از مهم‌ترین عوامل توسعه و شکوفایی یک منطقه دانست و بیان کرد: این استان دارای دو فرودگاه در گچساران و یاسوج بوده که نشستن هواپیماهای بدون ملخ در فرودگاه یاسوج با شرایط موجود امکان‌پذیر نیست.

این مسئول در کهگیلویه و بویراحمد از طویل ‌کردن باند فرودگاه یاسوج خبر داد و عنوان کرد: این موضوع از مصوبات سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان است و با توجه به اینکه این مصوبه از مصوبات مهر ماندگار دولت است، اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال برای طویل‌ کردن پهنای باند فرودگاه یاسوج در نظر گرفته شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با به اتمام رسیدن افزایش پهنای باند فرودگاه یاسوج، پرواز هواپیمای فوکر 100 نیز در این فرودگاه میسر شود.

وی یادآور شد: زندان نزدیک فرودگاه یاسوج نیز باید به محل دیگری انتقال داده شود.

نیکزاد با اشاره به پرواز آزمایشی و فرود موفقیت‌آمیز هواپیمای فوکر 100 در فرودگاه گچساران افزود: مدیران و مسئولان شرکت نفت گچساران با همت و تلاش مضاعفی ایرادات و موانع فرودگاه را برطرف کردند و در حال حاضر منتظر نتیجه کارشناسی و نتیجه پرواز و فرود فوکر 100 توسط کارشناسان مربوطه هستیم.

وی صنعت گردشگری را یکی دیگر از عوامل چهارگانه توسعه و پیشرفت در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و بیان داشت: شرایط متنوع آب و هوایی، وجود مناطق دیدنی و تفریحی و دیگر قابلیت گردشگری این استان می‌تواند با ارتقای راه‌ها زمینه‌ساز پیشرفت و کسب درآمد برای مردم استان باشد.

نیکزاد سومین محور و عمل توسعه را استفاده و بهره‌گیری از قابلیت‌های نفت و گاز گچساران اعلام کرد و ادامه داد: امروزه گچساران به عنوان بام نفتی ایران شناخته شده است.

وی توجه به صنایع وابسته به نفت را موضوعی مهم و حیاتی در پیشرفت استان دانست و بیان کرد: در زمینه صنایع پایین دستی و وابسته به نفت و گاز باید سرمایه‌گذاری زیادی صورت گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این موضوع که 25 درصد از ذخایر نفت و گاز کشور در گچساران وجود دارد، متذکر شد: باید تلاش کنیم تا 25 درصد صنایع وابسته به نفت داشته باشیم در حالی که سهم این استان در صنایع وابسته به نفت بسیار ناچیز است.

نیکزاد مدیریت آب، خاک و کشاورزی را چهارمین محور توسعه و پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: 820 و میلیارد ریال برای توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است.

وی از مسئولان خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق از این فرصت در راستای تقویت کشاورزی و صنایع وابسته به آن و نیز افزایش تولیدات داخلی و اشتغال بهره لازم را ببرند.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول