اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد

خام‌فروشی محصولات مهم‌ترین عامل عقب‌ماندگی جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: خام‌فروشی محصولات مهم‌ترین عامل عقب‌ماندگی منطقه جنوب کرمان است.

خام‌فروشی محصولات مهم‌ترین عامل عقب‌ماندگی جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، فرج‌الله عارفی شامگاه یکشنبه در بازدید از روستای فاشکوئیه این شهرستان در جمع مردم با بیان اینکه عدالت شهرها را آباد می‌کند، اظهار داشت: وظیفه نماینده، قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت کمیسیون‌های مختلف مجلس گفت: کمیسیون‌های مجلس، هم‌اندیشی قوه مجریه و مقننه است برای اینکه آنچه تصمیم گرفته می‌شود به روز، مؤثر و با کارایی بیشتر باشد.

عارفی تصریح کرد: دلیل فقر منطقه ما توسعه نامتوازن است و هر زمان مسئولان یک جامعه نگاه یک‌بعدی به توسعه داشته باشند آن جامعه عقب‌مانده است.

وی با اشاره به دلیل عدم پیشرفت و توسعه‌نیافتگی منطقه جنوب کرمان خاطرنشان کرد: خام‌فروشی محصولات عامل عقب‌ماندگی منطقه جنوب کرمان است و در این منطقه نیز همه خام‌فروش هستند.

عارفی بیان داشت: از محصول خرما در سایر کشورها 42 نوع فرآورده تولید می‌کنند اما در منطقه ما هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تصمیم‌گیری‌ها باید متوازن باشد تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

وی با اشاره به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در مناطق محروم کشور گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، خون شهدا و نعمت ولایت در منطقه طبق‌نمداد که دورترین نقطه استان کرمان است امکاناتی از جمله آب، برق، جاده مواصلاتی، مخابرات، مراکز بهداشت و ... وجود دارد.

عارفی ابراز داشت: باید مسئولان شهرستان جیرفت به رفع مشکلات مردم تمام روستاها از جمله روستای فاشکوئیه توجه خاصی داشته باشند.

وی افزود: مقرر شده یک‌هزار و 300 کیلومتر جاده در استان کرمان احداث شود که از این میزان حدود 800 کیلومتر متعلق به جنوب کرمان است.

عارفی با بیان اینکه وظیفه دولت ارائه امکانات به مردم شهرها و روستاها است، اظهار داشت: مسئولان استان باید در زمینه احداث راه این مناطق سریعا اقدام کنند.

وی خطاب به کشاورزان و باغداران روستاها گفت: در حوزه جهاد کشاورزی اعتبارات به اندازه کافی برای ارائه تسهیلات وجود دارد و می‌طلبد در صورت نیاز هرچه سریع‌تر اقدام کنید.

به گزارش فارس، با حضور نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار جیرفت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه جنوب کرمان، مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان جیرفت مسائل و مشکلات مردم بررسی و راهکارهای لازم برای رفع آن‌ها ارائه شد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول