اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا:

فرصت‌شناسی در گیلان عقب‌ماندگی را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: فرماندار صومعه‌سرا گفت: فرصت‌شناسی و شناخت توانمندی‌های گیلان موجب کاهش عقب‌ماندگی‌ها می‌شود.

فرصت‌شناسی در گیلان عقب‌ماندگی را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کریم شعبانی عصر چهارشنبه در جریان برپایی دومین جشنواره برداشت توت فرنگی در روستای صوفیان‌ده این شهرستان با اشاره به لزوم شناسایی دستاوردها و توانمندی‌های گیلان اظهار کرد: فرصت‌شناسی در گیلان موجب کاهش عقب‌ماندگی در زمینه‌های مختلف شغلی، اقتصادی و فرهنگی استان می‌شود.

وی روستاهای گیلان را برخوردار از نعمت‌های مختلف الهی دانست و افزود: هر کدام از این نعمت‌ها به خواست اهالی می‌تواند تبدیل به یک فرصت استثنایی شود.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه تمام مناطق گیلان مملو از جاذبه‌های بکر گردشگری و چشم‌اندازهای بی‌نظیر است، تصریح کرد: باید برای توسعه روستایی این استان برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد.

وی برنامه‌ریزی در راه تعالی و پیشرفت را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: بدون برنامه‌ریزی هیچ توسعه روستایی در منطقه‌ای ایجاد نمی‌شود.

شعبانی با تصریح بر اینکه بازشناسی ظرفیت‌های هر منطقه دارای اهمیت زیادی برای ایجاد گام‌های محکم در راه پیشرفت اقتصادی و فرهنگی است، یادآور شد: تلاش در عرصه کشاورزی و توسعه آن، محور اساسی در ایجاد گام‌های استوار و محکم اقتصادی است.

وی با اشاره به شناسایی استعدادها در مناطق روستایی متذکر شد: اهالی روستانشین در تحقق مقوله توسعه اقتصادی بسیج شوند.

فرماندار صومعه‌سرا مشارکت را مقوله ارزشی دیگر پس از استعداد شناسی برای توسعه اقتصادی روستاها عنوان کرد و افزود: مشارکت امری حیاتی بوده که در نهایت موجب توسعه گردشگری می‌شود.

وی برپایی جشنواره برداشت توت‌فرنگی در صوفیان‌ده را حاصل ذوق، تلاش و مشارکت اهالی این روستا عنوان کرد و یادآور شد: استقبال خوب مردم از این جشنواره نیز نشانه رضایت و خواست آنهاست.

شعبانی با بیان اینکه تکمیل  زیرساخت‌ها در روستاها اقدامی ارزشی است، خاطرنشان کرد: اشتغالزایی بزرگ‌ترین بازدهی این اقدام شجاعانه است.

وی اضافه کرد: بدون تردید برنامه‌ریزی درست در کنار توسعه تولید محصول در باغ‌ها و مزارع نتایج خوبی را به همراه دارد که در نهایت رضایت ملی را رقم می‌زند.

این مسئول با اعلام حمایت از فعالان و خلاقان عرصه اقتصادی یادآور شد: دولت از فکر درست و خلاقانه همراه با مشارکت گروهی حمایت مالی می‌کند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول