اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مؤمن:

حجت‌الاسلام موسی‌پور عقب‌ماندگی‌های قم را جبران کرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استاندار قم سابقه حوزوی و مدیریتی موفقی در کارنامه خود دارد تصریح کرد: وی از زمانی که به سمت استانداری قم منصوب شد عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد.

حجت‌الاسلام موسی‌پور عقب‌ماندگی‌های قم را جبران کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمد مؤمن عصر امروز در دیدار با بخشی از مسئولان استان که در دفتر وی برگزار شد اظهار کرد:‌ قم به دلیل اینکه مرکز تشیع و حوزه علمیه است، امتیاز ویژه‌ای نسبت به دیگر نقاط کشور دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از شاگردان ائمه معصومین(ع) و علمای بزرگ شیعه از عراق به قم سکنی گزیدند تصریح کرد: به همین دلیل قم دارای رونق علمی فراوانی از موضوعات اسلامی و شیعی شد.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه از آغاز اسلام و از زمانی که تشیع رونق پیدا کرده قم مرکز اسلام بوده است خاطر نشان کرد: علمای بزرگی از اسلام در قم حاضر بوده‌اند تا حدود 90 سال پیش که شیخ عبدالکریم حائری حوزه علمیه را تاسیس و از این زمان هم تاکنون مرکز دینی و علمی اسلام است.

آیت‌الله مؤمن با تاکید بر اینکه قم علاوه بر مرکز تشیع و اسلام، مرکز انقلاب اسلامی است اضافه کرد: به هر حال این نظام اسلامی در ایران از طریق روحانیت قم به‌ ویژه امام راحل(ره) و روحانیونی که پیگیر فرمایشات ایشان بودند، به ‌وجود آمده است.  

وی با بیان اینکه مبارزه و مقابله با نظام طاغوتی از شهر کریمه اهل‌بیت(س) آغاز شده است تصریح کرد: گسترش بیداری اسلامی در جهان و در کشورهایی همچون مصر و بحرین از برکت انقلاب اسلامی است که از قم آغاز شد و اسلام را زنده نگه می‌دارد.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قم به دلیل اسلامی بودن در زمان رژیم طاغوت مورد غضب قرار گرفت اضافه کرد: در آن دوران قم مورد توجه قرار نگرفت و محروم ماند.

آیت‌الله مؤمن با تاکید بر اینکه قم به نوعی طلبکار است اظهار کرد: شهر کریمه اهل‌بیت(س) باید امکاناتی داشته باشد که عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

وی با بیان اینکه فردی که قرار است مسئول استان باشد باید موارد بسیاری را مورد توجه قرار دهد خاطر نشان کرد:  این مسئول باید به اصل روحانیت که پایه‌ای است که قم بر آن نهاده شده توجه ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم قم همیشه همراه روحانیت و نظام بوده‌اند افزود: مردم قم متدین هستند و این برخاسته از مرجعیت دینی است که در شهر کریمه اهل‌بیت(س) است.

آیت‌الله مؤمن با تاکید بر اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور به دلیل اینکه روحانی بود، ارتباط خوبی با حوزه داشته و درک و تعامل خوبی برقرار کرد اضافه کرد: وی همچنین دارای سابقه درخشان و خوبی در وزارت کشور بود.

وی با بیان اینکه استاندار قم سابقه حوزوی و مدیریتی موفقی در کارنامه خود دارد تصریح کرد: حجت‌الاسلام موسی‌پور از زمانی که به سمت استانداری قم منصوب شد، قم را ساماندهی کرده و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دلیل تغییر استاندار قم باید مشخص شود اظهار کرد: استاندار قم با حسن عمل و پیگیری‌های خیلی خوبی که داشته هیچ دلیلی ندارد که وی تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه از تغییر استاندار قم هیچ اطلاعی نداشته است تصریح کرد: بنده از طریق رسانه‌ها مطلع شدم و نمایندگان مردم قم باید پیگیری کنند تا مانع از تغییر استاندار قم شوند.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول