اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

ارتقای احساس مسئولیت در جوانان از مهم‌ترین اولویت‌هاست

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: جوان ایرانی با تأسی از مکتب اسلام و ائمه باید با ارتقای احساس مسئولیت هر چه بیشتر در قبال دین و مکتب به دشمنان نشان دهد که ایران اسلامی قدرتی معنوی و الهی است.

ارتقای احساس مسئولیت در جوانان از مهم‌ترین اولویت‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی یک‌شنبه شب در آیین تجلیل از جوانان برتر هرمزگان با اشاره به ویژگی‌های حضرت علی‌اکبر (ع) اظهار داشت: در کربلا جوانان زیادی وجود داشتند، اما آنچه از حضرت علی‌اکبر چهره‌ای شاخص‌تر و ماندگارتر از این امام‌زاده ساخته است، در واقع برومندی، شجاعت و حق و باطل‌شناسی این حضرت است.

وی ادامه داد: این حضرت کسی بود که جوانی و آمال و آرزوهای خود را فدای دین کرد و باید گفت که حضرت علی‌اکبر (ع) جوانی است که در تبعیت از پیامبر و ائمه، دین‌محوری و خدامحوری می‌تواند به عنوان الگویی شاخص برای جوانان مسلمان قرار گیرد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: نگاه عمیق این حضرت به باورهای دینی که از شاخص‌های وی بود سبب شد که ایشان در صحرای کربلا برای به میدان رفتن بی‌طاقتی کند.

عزیزی با بیان اینکه حضرت علی‌اکبر جبهه حق را یاری داد، افزود: جوانان ما نیز باید با تأسی و الگوپذیری از حضرت علی‌اکبر راه خود را پیدا و با ارتقای احساس مسئولیت در خود زمینه ساختن ایرانی هر چه سربلندتر را با تکیه بر آرمان‌ها و ولایت‌مداری فراهم آورند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه جوان ایرانی همواره نشان داده است که در دفاع از آرمان‌ها و مرزهای اعتقادی و فیزیکی خستگی‌ناپذیر و جریان‌شناس خوبی است، اضافه کرد: این را امروز تمام دشمنان ایران اسلامی به خوبی می‌دانند و ترس دشمنان در واقع از جوانانی است که از مکتب حسین (ع) و علی‌اکبر (ع) الگو گرفته‌اند و در خط ائمه در حرکتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر خاطراتی از حضور جوانان و نوجوانان در دفاع مقدس یادآور شد: جوانان خطه جنوب و به ویژه استان‌هایی همانند هرمزگان بارها و بارها در انقلاب و دفاع مقدس نقش‌‌آفرینی کرده‌اند که در این راستا باید گفت که مردم این خطه همواره بیشترین تاثیرپذیری را از ائمه و اسلام داشته‌اند که این امر سبب سربلندی هر چه بیشتر آنان و ایران اسلامی شده است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول