اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

واگذاری اراضی مستعد کشاورزی به متقاضیان سرعت گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان بر واگذاری اراضی مستعد شناسایی شده به متقاضیان با حداکثر سرعت و حداقل موانع توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران تاکید کرد.

واگذاری اراضی مستعد کشاورزی به متقاضیان سرعت گیرد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ساعتی پیش در کارگروه کشاورزی استان با بیان اینکه طرح واگذاری 99 ساله اراضی کشاورزی به نام مهر کشاورزی نامگذاری شده است، اظهار داشت: براساس آمار اداره کار و امور اجتماعی تاکنون 17 هزار و 92 نفر در سامانه اشتغال مهر کشاورزی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت کاری مسئولان استانی و فرمانداران در واگذاری اراضی مستعد شناسایی شده باید به متقاضیانی باشد که در سامانه مهر کشاورزی ثبت‌نام کرده و از نظر اداره کار و امور اجتماعی بیکار شناخته شده باشند.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه بانک‌ها، ادارات کار و امور اجتماعی، اقتصاد و دارایی، شیلات، کشاورزی، آب منطقه‌ای و برق تسهیل کننده این مسیر هستند، ادامه داد: باید دقت شود واگذاری اراضی براساس علاقمندی و شرایط موجود در استان صورت گیرد.

عزیزی افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی طرح استفاده از اراضی مستعد کشاورزی نهایی و برای اجرا آماده شده است.

وی ادامه داد: در این طرح از زمین‌های موجود و منابع آب برای احیای ظرفیت‌های کشاورزی استفاده می‌شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان تصریح کرد: در طرح مهر کشاورزی زمین‌هایی که به این منظور شناسایی و مناسب تشخیص داده شده است به صورت 99 ساله در اختیار افراد مستعد و متقاضیان اشتغال در بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

عزیزی گفت: تاکنون 15 هزار هکتار زمین کشاورزی برای واگذاری در قالب طرح مهر کشاورزی شناسایی شده و این روند تا واگذاری تمام زمین‌های قابل کشت ادامه خواهد یافت.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، بستر برای توسعه بخش کشاورزی که به تحولات اساسی در این حوزه می‌انجامد، فراهم است.

عزیزی تصریح کرد: دولت با ارائه تسهیلات بانکی و مجوزهای لازم و قانونی از این نهضت جهادگونه کشاورزی که هرمزگان پیشتاز آن بوده است، پشتیبانی و حمایت می‌کند.

به گفته استاندار هرمزگان همچنین با اجرایی شدن و به ثمر نشستن این طرح، میزان تولیدات کشاورزی جهش قابل توجهی خواهد داشت و نقش استان هرمزگان در خودکفایی ملی نیز ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/ز20

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول