اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان صورت گرفت

آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب شیرین کن جنوب کشور

خبرگزاری فارس: کلنگ بزرگ‌ترین آب شیرین کن جنوب کشور در شهر بندرعباس با حضور استاندار هرمزگان و رئیس مهندسی آب و فاضلاب کشور به زمین زده شد.

آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب شیرین کن جنوب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان ساعتی پیش در مراسم کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین آب شیرین کن جنوب کشور گفت: این پروژه با هدف تامین آب شرب مردم شهر بندرعباس اجرا می‌شود.

وی ایجاد تاسیسات نمک زدایی صد هزار مترمکعبی را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: این پروژه شامل احداث و بهره‌برداری تاسیسات آبگیر و آب شیرین کن بندرعباس به روش B.O.O  با حجم ریالی سرمایه گذاری 368 میلیارد است.

یادآور می‌شود روش اجرای این پروژه اسمز معکوس است که بر اساس زمانبدی تعیین شده در سه سال اول فاز یک این طرح به ظرفیت 50 هزار متر مکعب در شبانه روز احداث و فاز دو نیز در سال چهارم با ظرفیت کامل 100 هزار متر مکعب در شبانه روز احداث می‌شود.

 این پروژه مقرر است سال 95 به بهره‌برداری رسیده و دوره بهره‌برداری از آن نیز 21 سال است.

همچنین با وجود خشکسالی‌های پیاپی و کمبود آب در استان آب و فاضلاب هرمزگان توانسته به وسیله شیرین سازی آب دریا از تبعات بحران خشکسالی بکاهد و در این راستا تاکنون 10 آب شیرین کن در استان در حال بهره‌برداری و هفت آب شیرین کن در مرحله ساخت است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول