اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس ویژه استاندار هرمزگان:

طرح یکسان‌سازی قیمت‌ها با موفقیت در بندرعباس اجرا شده است

خبرگزاری فارس: بازرس ویژه استاندار هرمزگان گفت: طرح یکسان‌سازی قیمت‌ها که از آغاز اجرای آن در بندرعباس دو ماه می‌گذرد بعد از بازدیدها و اعمال قانون می‌توان گفت با موفقیت به اجرا درآمده است.

طرح یکسان‌سازی قیمت‌ها با موفقیت در بندرعباس اجرا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس علی اسدی عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از بازار عمده‌فروشان بندرعباس اظهار داشت: طرح یکسان‌سازی قیمت‌ها به وسیله نصب برچسب قیمت بر روی تمام کالاها در دو ماه گذشته به بازاریان بندرعباس ابلاغ شد که پس از پنچ دوره بازدید، اعمال قانون و جریمه چندین فروشنده و همکاری بازاریان شریف مشاهده کردیم این طرح با موفقیت به اجرا در آمده است.

وی اضافه کرد: در این طرح تمام صنوف موظف شدند قیمت‌های کالاهای خود را اعلام کرده و اگر کالایی شامل نرخ‌گذاری نمی‌شود باید براساس قانون قیمت واقعی اجناس را مشخص و اتیکت مربوط را در محل قرار گرفتن کالا نصب کنند.

بازرس ویژه استاندار هرمزگان گفت: با اجرای این طرح و نصب برچسب قیمت، مشتری و مصرف کننده می‌تواند حق انتخاب و مقایسه داشته باشد و هم‌چنین دست گران‌فروشان را در فروش اجناس به قیمت غیر واقعی می‌بندد.

اسدی در ادامه به تشریح اهداف برگزاری دوره‌های بازدید از بازار پرداخت و بیان کرد: گام اول در این بازدیدها یکسان‌سازی قیمت‌هاست تا افراد گران‌فروش هم برای مردم و هم مسئولان مشخص شوند و سپس در گام دوم برخورد با متخلفین و کنترل قیمت‌ها و در گام سوم تلاش برای پایین آوردن قیمت اجناس با حمایت فروشندگان و تولید کنندگان است.

وی افزود: بیشترین میزان تخلفات مربوط به عدم درج قیمت و نصب اتیکت است که امیدواریم با اجرای این طرح از چند نرخی شدن کالاها جلوگیری کنیم.

این مسئول از مردم استان خواست در صورتی که در واحد صنفی مشاهده کردند یکی از حقوق آنها که نصب برچسب قیمت است، رعایت نشده با ارائه گزارش خود از طریق سامانه تلفن 124 مراتب را گزارش دهند تا بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت پس از تشکیل پرونده واحد صنفی را برای صدور حکم به مراجع قانونی معرفی کنند.

در بازدید امروز که از بازار عمده‌فروشان، میوه و گوشت صورت گرفت موارد نصب برچسب قیمت، کنترل اجناس برای جلوگیری از فروش اجناس غیر بهداشتی و کنترل قیمت‌های خرده‌فروشی و عمده‌فروشی انجام شد.

در این بازدید بازرس ویژه استاندار را نماینده فرماندار، سازمان صنعت و معدن و تجارت، بهداشت، اماکن و روسای برخی صنوف همراهی می‌کردند.

هم‌چنین چهار فروشنده متخلف که مبادرت به فروش اجناس غیر بهداشتی می‌کردند اعمال قانون و جریمه شدند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول