اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

اراک از این پس به عنوان یک کلان‌شهر شناخته می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: با تصویب شورای عالی شهرسازی کشور اراک از این پس به عنوان یک کلان‌شهر شناخته می‌شود که اعتبارات مربوط به کلان‌شهرها نیز در این شهر قابلیت جذب و مصرف پیدا می‌کند.

اراک از این پس به عنوان یک کلان‌شهر شناخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از 360 واحد بافت فرسوده شهر اراک اظهار داشت: با توجه ویژه هیئت دولت، وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان و وزارتخانه‌های مختلف پس از سال‌ها انتظار اراک به عنوان یک کلان‌شهر در کشور شناخته شده و از این پس تمام خدماتی که یک کلان‌شهر می‌تواند از آن استفاده کند در شهر اراک نیز قابل استفاده است که با این اعتبار می‌توان بسیاری از نیازهای شهر اراک را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اینک 15 بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی در اراک و 17 بافت دیگر در شهر ساوه شناسایی شده است، تصریح کرد: دولت بر اساس برنامه‌ای 10 ساله تلاش دارد تا بافت‌های فرسوده را در کشور ساماندهی و از میان بردارد که برای انجام این مهم بسترسازی دولت موضوعی ضروری است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه دولت با پرداخت تسهیلات بانکی به بافت‌‌های فرسوده انقلابی بزرگ را در جهت از میان برداشتن سکونتگاه‌های غیر رسمی آغاز کرده است بیان کرد: تبدیل بافت‌های فرسوده به سکونتگاه‌های رسمی سبب شده است امنیت و آرامش اجتماعی در جامعه افزایش یابد و از سویی دیگر هزینه‌های دولت برای ایجاد زیرساخت در این مناطق نیز کاهش یابد چرا که در سکونتگاه‌های رسمی زیرساخت‌های لازم ایجاد شده و نگرانی برای ایجاد زیرساخت‌های جدید وجود ندارد.

وی به مشکل بافت‌های فرسوده شهر ساوه اشاره کرد و گفت: در شهرستان ساوه علت ایجاد سکونتگاه‌‌های غیر رسمی فعالیت عده‌ای دلال است که زمین‌ها و باغ‌ها را خریداری و به روش‌های گوناگون این زمین‌ها را به مردم واگذار می‌کنند، در حالی که در همین شهر با احداث شهرک علوی نیازهای مسکن در این مناطق تامین شد و دیگر نیاز به حضور در سکونتگاه‌های غیر رسمی وجود ندارد.

استاندار مرکزی اظهار امیدواری کرد با الگو قرار دادن طرح احداث واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهر اراک انبوه‌سازان در سایر نقاط کشور از اجرای این روش الگوبرداری کرده و در ساخت واحدهای مسکن اقدام کنند.

شعبانی‌فرد به ارتقای جایگاه استان مرکزی در ایمنی راه‌های استان اشاره کرد و گفت: در حالی که استان مرکزی در سال‌های گذشته رتبه 30 تصادف جاده‌ای را از آن خود کرده بود، با تلاش وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مسئول هم‌اینک رتبه دوم را در این بخش داراست که این موضوع از جدیت وزارت راه و شهرسازی در ایمن‌سازی راه‌های استان حکایت دارد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول