اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس خبر داد

تبادل تجارب شرکت مسکن‌سازان فارس با کلان‌شهرها

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس از حضور این شرکت در هم‌اندیشی بین‌المللی بهسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی به منظور تبادل تجربیات کلان‌شهرها خبر داد.

تبادل تجارب شرکت مسکن‌سازان فارس با کلان‌شهرها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمودرضا طالبان، ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آنجایی که نخستین نشست کارگروه بهسازی مناطق نابسامان شهری آسیا، اقیانوسیه از دوازدهم تا چهاردهم تیر ماه جاری در تهران برگزار می‌شود و از اهمیت والایی برخوردار است استان فارس نیز در این هم‌اندیشی حضوری فعال می‌یابد تا عملکرد خود را به عنوان تجربه‌ای موفق در اختیار دیگر کشورها و کلان‌شهرهای دنیا قرار دهد و در مقابل از تجارب این کشورها بهره جوید.

وی افزود: تاکنون 17 کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه برای حضور در نخستین نشست بین‌المللی کارگروه بهسازی مناطق نابسامان شهری آسیا اقیانوسیه اعلام آمادگی کرده‌اند و از داخل کشور نیز نمایندگان کلان‌شهرها حضور می‌یابند.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان فارس خاطرنشان کرد: از آنجایی که هدف از برگزاری این نشست ایجاد زمینه‌های تبادل دانش و تجربیات در مورد بهسازی بافت‌های فرسوده و غیررسمی و ایجاد شبکه‌ای متشکل از نهادهای پژوهشی، دولتی و جامعه مدنی در بین کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه است، این موضوع می‌تواند فرصت خوبی برای شهر شیراز باشد.

وی اضافه کرد: در استان فارس شرکت عمران و مسکن‌سازان به عنوان دبیرخانه ستاد توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان تاکنون توانسته است مطالعات جامعی را با همکاری بسیاری از ارگان‌ها و نهادهای استانی به انجام برساند و بخش عمده‌ای از این مطالعات را به مرحله اجرا در آورد.

طالبان با بیان اینکه تا کنون برنامه‌های مناسبی برای توانمندسازی محلات و سکونت‌گاه‌های غیررسمی شیراز تدوین و اجرا شده است ابراز داشت: در این نشست بین‌المللی این برنامه‌ها در قالب‌های مختلفی از جمله کتابچه و به دو زبان فارسی و انگلیسی ارائه می‌شود تا مورد استفاده سایر شرکت کنندگان قرار گیرد و تجارب کلان‌شهر شیراز در این زمینه منتقل می‌شود تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش فارس، بر اساس مطالعات صورت پذیرفته، 40 پهنه سکونت‌گاهی در شهر شیراز شناسایی شد که از این 40 پهنه، 10 محله اولویت‌دار به عنوان سکونت‌گاه‌های غیررسمی مورد مطالعات پنج‌گانه قرار گرفته‌اند.

استانداردسازی شاخص‌های شناسایی سکونت‌گاه‌های نابسامان شهری، تشکیل بانک اطلاعاتی مربوطه، سیاست‌های کشورهای منطقه برای پیشگیری، ساماندهی و بهسازی سکونت‌گاه‌های نابسامان شهری، تجارب کشورها در زمینه برنامه‌های اجرایی انجام شده در سکونت‌گاه‌های نابسامان شهری، برنامه‌ریزی تبادل تجربیات، یافته‌ها و دانش در چارچوب بازدید از پروژه‌های سکونت‌گاه‌های نابسامان شهری کشورهای منطقه، شیوه‌های تأمین منابع مالی به منظور بهسازی بافت‌های نابسامان شهری و جمع‌بندی آموخته‌ها و روش‌های اجرایی برتر از اهداف برگزاری نخستین نشست کارگروه بهسازی مناطق نابسامان شهری آسیا و اقیانوسیه است.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول