اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی قم برگزار می‌شود

نشست تخصصی مدیران حوزه معماری و شهرسازی کلان‌شهرها

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: بیستمین نشست تخصصی معاونان، مدیران و کارشناسان حوزه شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود.

نشست تخصصی مدیران حوزه معماری و شهرسازی کلان‌شهرها

محسن بهشتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه سالانه دو نشست با حضور معاونین و مدیران شهرسازی و معماری شهرداری‌های کلان‌شهرها در شهرهای مختلف برگزار می‌شود اظهار داشت: بیستمین نشست تخصصی معاونان، مدیران و کارشناسان حوزه شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور روزهای 20 و 21 در شهر قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این نشست ضمن تبادل نظر در خصوص مسائل جاری و انتقال تجارب و دستاوردهای موفق هر شهر، موضوعاتی نیز در قالب کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی و گفت‌و‌گوی کارشناسی قرار خواهد گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم یادآور شد: معاونان و مدیران حوزه معماری و شهرسازی تجارب خود را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند و مباحث در کمیته‌های معاونین شهرسازی، حاشیه و حریم شهر و اتوماسیون شهرسازی مطرح می‌شود.

بهشتی بیان کرد: در کمیته معاونین شهرسازی موضوع واگذاری اراضی موات با کاربری فضای سبز به شهرداری‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی احکام برنامه پنجم توسعه کشور در ارتباط با مسائل شهرسازی و معماری و ماده 101 اصلاحی قانون شهرداری‌ها را از دیگر موارد مطرح در این کمیته عنوان کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم اضافه کرد: مواد قانونی در حوزه شهرسازی در برنامه پنجم مورد توجه و اهتمام قرار می‌گیرد و از آن به نفع معماری و شهرسازی استفاده می‌شود.

بهشتی در ادامه تصریح کرد: یکی از مسائلی که شهرداری‌ها به ویژه کلانشهرها با آن روبه‌رو هستند، بررسی تخلفات در ساخت و ساز در کمیسیون ماده 100 است.

وی با بیان اینکه قانون حفظ اراضی زراعی و باغات در ارتباط با موضوعات مرتبط با شهرداری‌ها نیز در این نشست مورد توجه قرار دارد عنوان داشت: با توجه به توسعه شهرها، ساخت و ساز‌ها گسترش می‌یابد و این قانون از این لحاظ در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به مباحث مطرح در کمیته تخصصی حاشیه و حریم شهر گفت: قانون و آیین‌نامه اجرایی تعاریف محدوده و حریم شهرها (ابهامات و مشکلات اجرایی) در این کمیته مورد توجه قرار دارد.

بهشتی عنوان داشت: مدیریت حریم در کلانشهرها (ساختار تشکیلاتی) و ضوابط و شرح خدمات طرح جامع حریم کلانشهرها نیز در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: ایجاد مکانیزم‌های تعاملات فرا سازمانی دستگاه‌های اجرایی متولی ارائه خدمات شهری و مشارکت در جمع‌آوری پردازش و توزیع اطلاعات مکانی برای شکل‌گیری GIS شهری یکپارچه و تامین منافع عمومی، استانداردسازی و به‌روزرسانی لایه‌های GIS در سیستم یکپارچه شهرسازی و بررسی تجربیات کلان‌شهرها در خصوص GIS، طرح‌های تفصیلی و سیستم یکپارچه شهرسازی (موانع، مشکلات و ارایه راهکارها) در کمیته اتوماسیون مورد توجه قرار می‌‌گیرد.

بهشتی خاطر نشان کرد: در این نشست معاونان و مدیران 14 کلانشهر حضور خواهند داشت و مراسم طی دو روز در هتل خورشید قم برگزار می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تصریح کرد: در افتتاحیه بیستمین نشست تخصصی معاونان، مدیران و کارشناسان حوزه شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور مسئولان شهری قم به ایراد سخن خواهند پرداخت.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول