اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعلام در همایش کارآفرینی و صنایع دستی

خیابان هنر در کلانشهر کرج ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز گفت: به منظور ارج نهادن به جایگاه هنر و هنرمند به زودی یکی از خیابان‌های شهر کرج به نام هنر نامگذاری می‌شود.

خیابان هنر در کلانشهر کرج ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سعید امینی ظهر امروز در همایش کارآفرینی و صنایع دستی که در محل فرهنگسرای کوثر کرج برگزار شد طی سخنانی گفت: بر اساس هماهنگی‌ها با مدیریت شهری در اولین فرصت خیابان هنر در شهر کرج ایجاد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تقویت بخش صنایع دستی می‌تواند عاملی راه‌گشا برای کاهش بیکاری و اشتغالزایی باشد، ادامه داد: کارآفرینی از این جهت که به ایجاد کارهای نو منتهی می‌شود خود گامی در جهت اشتغالزایی است و جایگاه ویژه و حایز اهمیتی دارد در عین حال صنایع دستی ارتباط  مستقیمی با هنرهای اصیل ایرانی دارد و با فرهنگ و اصیل ایرانی آمیخته است بنابراین از این منظر نیز به عنوان هنری نشات گرفته از اصالت و فرهنگ ما ایرانیان محسوب می‌شود.

معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز در ادامه به تکالیف این سازمان در قبال هنرمندان صنایع دستی نیز اشاره و عنوان کرد: این سازمان بنا به تکالیف ذاتی خود آموزش رشته‌های مختلف هنرهای مرتبط با صنایع دستی را در صدر فعالیت‌های خود قرار داده است و با این هدف که کلیه این آموزش‌ها به خودکفایی این هنرمندان منتهی شود فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: آموزش هنرمندان در رشته‌های مرتبط با صنایع دستی در پایان به کارآفرینی و ایجاد مشاغل خانگی ختم می‌شود و در نهایت به واسطه ایجاد یک درآمد پایدار مورد توجه بیشتر هنرمندان و افراد علاقمند قرار می‌گیرد.

امینی بیمه هنرمندان صنایع دستی، ایجاد بازار فروش و بازاریابی و ارائه تسهیلات برای راه‌اندازی کارگاه را از دغدغه‌های این قشر عنوان کرد و گفت: در این راستا اقدامات خوبی از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور صورت پذیرفته و در سال جاری با اجرای آن بخشی از دغدغه‌های هنرمندان صنایع دستی رفع خواهد شد.

وی در پایان برگزاری نمایشگاه‌های عرضه محصولات را یکی دیگر از اقدامات سازمان صنایع دستی و گردشگری دانست و افزود: سعی بر آن است تا با شناسایی هنرمندان مستعد زمینه حضور آنها را در نمایشگاه‌های گوناگون فراهم سازیم تا به این صورت تولیدات هنرمندان در معرض فروش علاقمندان به هنر صنایع دستی قرار گیرد تا در بحث بازاریابی و فروش نیز نگرانی آنها کاهش یابد.

انتهای پیام/س20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول