اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زیباکنار رشت

معاونان اداری‌مالی شهرداری‌های کلانشهرها گرد هم آمدند

خبرگزاری فارس: گردهمایی بزرگ معاونان اداری‌مالی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور در زیباکنار رشت برگزار شد.

معاونان اداری‌مالی شهرداری‌های کلانشهرها گرد هم آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، قائم مقام دبیرخانه شهرداری‌های کلانشهر کشور ظهر امروز در بیست و هفتمین نشست دو روزه تخصصی معاونان اداری و مالی شهرداری کلانشهرهای کشور در زیباکنار رشت، تامین منابع مالی شهرداری‌ها را مورد بی‌توجهی خواند و اظهار کرد: باید ظرفیت‌ها در راستای تبدیل منابع درآمدی شهرداری‌ها شناخته شوند.

سیدجعفر موسوی با اشاره به اینکه منابع مالی و درآمدی جزو شاخصه‌های مدیریت خوب است، افزود: لایحه درآمدهای پایدار همچنان در دستور کار دولت قرار ندارد.

وی، تامین هزینه‌های اداره و توسعه شهری را یکی از چالش‌های مدیریت شهری ذکر کرد و گفت: دولت در ماده 174 قوانین دولت موظف به تامین 50 درصد از منابع مالی شهرداری‌ها است و در ماده 15 قانون آیین‌نامه وضع و وصول سال 77 نیز اعلام کرده که سهم خود را برای اجرای طرح‌های فرا ساختی در شهر پرداخت می‌کند.

این مسئول، تامین 80 درصد هزینه از 100 درصد هزینه مردمی را برای آینده شهرها خطرناک دانست و تصریح کرد: باید برای دریافت سهم 50 درصدی خود از دولت برنامه‌ریزی منطقی داشته باشیم.

معاون اداری و مالی شهرداری تهران و دبیر کمیته معاونان مالی و اداری کلانشهرهای کشور نیز در همایش مذکور، تامین منابع انسانی و مالی لازم را از مشکلات عمده شهرداری‌های کلانشهرها دانست.

حسین محمدپور زرندی، ابراز کرد: عدم تامین منابع مالی و انسانی در بحث ترافیک و حمل و نقل و نیز آلودگی محیط زیست از جمله مشکلات عمده است.

وی، گردشگری شهری را ضعیف خواند و تصریح کرد: در بحث گردشگری مدیریت شهری ضعف داریم و ظرفیت‌های گردشگری برای شهرداری‌ها ناشناخته است.

این مسئول، درباره فعالیت‌های عمرانی اذعان کرد: 50 درصد عملیات مالی شهرداری‌ها غیرنقدی است و باید سیستمی برای ثبت و ضبط کارها ایجاد شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول