اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج:

تعریف زیرساخت‌ها معضل ترافیکی کلان‌شهر کرج را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج با تأکید بر تعریف زیرساخت‌ها و پیش‌زمینه‌های زیرساختی در کلان‌شهر کرج، گفت: تعریف زیرساخت‌های اصولی معضل ترافیکی این کلان‌شهر را کاهش می‌دهد.

تعریف زیرساخت‌ها معضل ترافیکی کلان‌شهر کرج را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری این شهرستان، مهرداد فیروزبخت با اشاره به تاریخچه کرج با بیان اینکه، این کلان‌شهر از ابتدا ساختارهای شهری را نداشته است، تعریف مناسب این زیرساخت‌ها برای کرج را مهم دانست.

وی با اشاره به اینکه، کرج براساس اصول روستایی بنا شده است، عنوان کرد: این مهم از جمله مواردی است که آماده نبودن زیرساخت‌های کرج را رقم زده است.

این مسئول توجه و عزم جدی شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری کرج را برای رفع معضل ترافیک شهر یادآور شد و گفت: از جمله اقدامات شهرداری کرج که با مسئولیت و برنامه‌ریزی حوزه حمل و نقل ترافیک انجام شد، آسیب‌شناسی معضلات ترافیکی شهر است.

فیروزبخت با اشاره به تغییر ساختار اداری کرج و ارتقای آن از کلان‌شهر به استان بیان کرد:  پیش از این، کرج به ‌عنوان خوابگاه تهران نمود داشت و این موضوع نیز از جمله دلایل بروز معضلات ترافیکی این کلان‌شهر است.

وی، مهاجرت‌های صورت گرفته به کرج، طی سنوات گذشته را یادآور شد و افزود: مهاجرت‌های بی‌رویه به این کلان‌شهر به ویژه در دوران جنگ از دیگر عواملی بروز معضل ترافیک در این کلان‌شهر است.

فیروزبخت خاطرنشان کرد: با توجه به مهاجرت‌های صورت گرفته جمعیت کرج از 23 هزار نفر به یک میلیون و 600 نفر رسید.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج گفت: این در حالی است که بسترهای مورد نیاز برای این حجم از جمعیت آماده نبوده است.

فیروزبخت، رفع معضل ترافیک را نیازمند آماده‌سازی بسترها و زیرساخت‌های مناسب دانست و عنوان کرد: تحقق این مهم هم‌چنین نیاز به بالقوه کردن ظرفیت‌های بالفعل دارد که متأسفانه در کرج کم است و یا وجود ندارد.

وی، تکمیل دسترسی‌ها و شبکه بزرگراهی شهر، توسعه خطوط مترو و تکمیل خطوط اتوبوس‌های تندرو را از مهمترین راهکارهای اجرایی در خصوص رفع بحران ترافیک دانست و بر برنامه‌ریزی‌های مدون برای اجرایی کردن این مهم تأکید کرد.

فیروزبخت، ایجاد تحولات مثبت در زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی را ضروری دانست و گفت: از دیگر راهکارهای مثبت برای خروج از بحران ترافیک شهری در کرج که به نحو ویژه‌ای در دستور کار مجموعه مدیریت شهری شامل شورای شهر و شهرداری قرار دارد، احداث روگذرها و زیرگذرها است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج با تأکید بر انجام اقدامات حوزه حمل و نقل ترافیک منطبق با اصول مهندسی، اظهار داشت: از اولویت‌های حوزه حمل و نقل ترافیک شهری طی چند سال اخیر تاکنون با توجه به نظرات کارشناسی عوامل ذی‌ربط این حوزه، انجام اقدامات منطبق با اصول مهندسی است.

فیروزبخت با اشاره به اجرای طرح‌های ترافیکی در نقاط مختلف شهر کرج از جمله احداث تقاطع‌های غیر هم‌سطح، اصلاحات هندسی و نصب چراغ‌های راهنمایی و رانندگی افزود: انجام این پروژه‌های ترافیکی عمرانی از خروجی‌های انطباق طرح‌های ترافیکی با اصول مهندسی ترافیک است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول