اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شهربابک در مجلس خواستار شد

تسریع در طرح انتقال آب از خلیج فارس به کرمان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی گفت: روزانه 50 هزار لیتر آب شهربابک به سرچشمه انتقال پیدا می‌کند و برای آزاد‌سازی این آب باید طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان تسریع یابد.

تسریع در طرح انتقال آب از خلیج فارس به کرمان

حسین فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهربابک اظهار داشت: برای صنعتی شدن استان کرمان طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان آغاز شده است.

وی افزود: از آن جایی که 80 درصد معادن مس کشور در استان کرمان و بخش عظیمی از آن در شهرستان شهربابک وجود دارند، لذا باید به سمت صنعتی شدن پیش برویم.

فتاحی خاطر‌نشان کرد: یکی از شرایط صنعتی شدن وجود و نیاز داشتن به آب است، اما‌ بخش عظیمی از آب شهربابک که روزانه 50 هزار لیتر است به سرچشمه انتقال پیدا می‌کند و برای آزاد‌سازی این آب نیاز است، هرچه سریع‌تر طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با وزیر نیرو و معاون اول رئیس جمهور جلسات متعددی برگزار شده‌ و آنها قول مساعد دادند که نسبت به انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان اقدام کنند و کارهای اجرایی این طرح آغاز شده است.

فتاحی با اشاره به مزایای انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان گفت: با اجرایی شدن این طرح و آزاد‌سازی آب شهربابک ما می‌توانیم گام‌های بزرگی در زمینه کشت‌های گلخانه‌ای برداریم و شاهد یک پیشرفت عظیم در بخش کشاورزی باشیم.

وی با توصیه مردم به صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: کشاورزان می‌توانند در سرمایه‌گذاری در بخش آبیاری تحت فشار با حداقل برداشت آب حداکثر استفاده را بکنند.

فتاحی با اعلام کاهش حق آلایندگی شهربابک گفت: شهربابک در زمینه حق آلایندگی دو بخش دارد یکی کشاورزان و دامداران این منطقه و دیگری کل مجموعه شهرستان است.

وی همچنین در مورد توجیه مسئولان شرکت ملی صنایع مس در رابطه با کاهش حق آلایندگی گفت: آنها می‌گویند که شهربابک باید حق آلایندگی را از محل فروش مجتمع مس دریافت کند.

نماینده شهربابک در مجلس افزود: ‌مجتمع مس شهربابک فروش ندارد، بلکه کنسانتره تولید شده در میدوک به سرچشمه می‌رود و پس از انجام عملیات‌هایی بر روی آنها دوباره به کارخانه خاتون‌آباد برگشت داده می‌شود و در آن جا به کاتد مس تبدیل شده سپس به سرچشمه باز می‌گردند و از آن جا به فروش می‌رسد.

فتاحی همچنین از سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به استان کرمان خبر داد و افزود: یک هفته بعد از ماه مبارک رمضان این کمیسیون به استان کرمان می‌آید تا راه‌های صنعتی شدن این استان را بررسی کند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول