اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار پورجمشیدیان:

سپاه برای انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه آمادگی دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه عاشورا از آمادگی سپاه برای انتقال ارس به دریاچه ارومیه خبر داد.

سپاه برای انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه آمادگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر پورجمشیدیان بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته پاسدار اظهار کرد: نیروهای سپاه علاوه بر انجام وظایف خود که حفاظت و حراست از مرزهای کشور و انقلاب اسلامی ایران است، در راه سازندگی کشور و خدمت‌رسانی به مردم محروم نیز نقش موثری دارد.

وی افزود: در حال حاضر خط دوم انتقال آب از زرینه‌رود به تبریز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال احداث است.

وظایف سپاه تنها در ماموریت‌های نظامی خلاصه نمی‌شود

پورجمشیدیان در ادامه گفت: یکی از افتخارات جاودانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است که منتسب به امام حسین(ع) بوده و از این‌رو بنا به تدبیر حکیمانه امام راحل روز ولادت آن حضرت به نام روز پاسدار تعیین شده است چراکه امام حسین(ع) بزرگ پاسدار ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس اسلام ناب محمدی بود.

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: ما به تأسی از آن حضرت درصدد احیا و دفاع از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی هستیم.

وی تصریح کرد: همانطور که هدف امام حسین(ع) از قیام و انقلاب خونین عاشورا احیای ارزش‌ها و سنت‌های اسلام ناب محمدی(ص) بود، هدف پاسداران انقلاب اسلامی نیز احیای ارزش‌ها و حفاظت از دستاوردهای شکوهمند انقلاب اسلامی بوده و پاسداران آماده‌اند با جان و دل از حریم اسلام و قرآن دفاع کنند.

پورجمشیدیان با بیان اینکه نگهبانی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون رسالت و ماموریت اصلی و مهم سپاه است، اظهار کرد: ماموریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، منحصر به حوزه‌های نظامی و امنیتی نیست بلکه هر زمانی که احساس نیاز کند در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز ورود می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق قانون، وظایف سپاه تنها در ماموریت‌های نظامی خلاصه نمی‌شود، اضافه کرد: این نیروی مردمی در تمام زمینه‌ها و بخش‌ها، حفاظت و حراست از انقلاب را برعهده دارد که به هیچ عنوان به معنی دخالت در کار ارگان‌ها و نهادهای دیگر نیست.

پاسداری از انقلاب و آرمان‌های آن محدودیت زمانی و مکانی ندارد

پورجمشیدیان تاکید کرد: پاسداری و صیانت از آرمان‌ها و دستاوردهای گرانسنگ انقلاب اسلامی محدودیت زمانی و مکانی ندارد.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز با ثبات‌ترین و مقتدرترین کشور در جهان و منطقه است، اظهار کرد: این اقتدار و صلابت مدیون تلاش‌های سپاهیان، بسیجیان و شهدای دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه ولایت‌فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی جزو خطوط قرمز کشور است، گفت: هر جریان یا گروهی که نیت ورود به این خطوط قرمز را داشته باشد باید از روی خون سپاهیان و بسیجیان جان‌برکف بگذرد.

پورجمشیدیان در ادامه سخنان خود افزود: ملت بزرگ ایران با اطاعت‌پذیری از ولایت و اتکال به قدرت لایزال الهی، وحدت و یکدلی حماسه سالار شهیدان را در غرب و جنوب این کشور به نمایش گذاشتند و سیلی که استکبار جهانی از ملت ایران در جنگ تحمیلی خورده است تا ابد آنان را از تجاوز به خاک ایران اسلامی مأیوس خواهد کرد.

افزایش نشاط اجتماعی و شادابی در بین مردم

فرمانده سپاه عاشورا، حضور فرهنگی سپاه در مقاطع مختلف زمانی را بسیار چشمگیر توصیف کرد و گفت: گاهی سپاه تنها مجموعه‌ای بوده که توانسته مطالبات عموم مردم در حوزه فرهنگی را پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: سپاه از اینکه با نقش‌آفرینی در این حوزه موفق به افزایش نشاط اجتماعی و شادابی در بین اقشار مختلف جامعه شده، به خود می‌بالد.

وی، حمایت جدی سپاه از تیم فوتبال تراکتورسازی را نمونه‌ای از این حرکت‌های فرهنگی دانست و اظهار کرد: هم‌اکنون تیم فوتبال تراکتورسازی به فرصتی ارزشمند برای نظام و مردم دوستدار ورزش کشورمان و شمالغرب تبدیل شده است تا ارزش‌ها و فضیلت‌های انسانی به‌عنوان یک الگو معرفی و شناسانده شود.

برنامه‌های هفته پاسدار در آذربایجان‌شرقی

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه به برنامه‌های هفته پاسدار در استان اشاره کرد و گفت: روز اول مصادف با 29 خردادماه روز سپاه، توانمندی‌ها و دستاوردها/ روز دوم سپاه، بصیرت و آینده/ روز سوم سپاه، تحول، تعالی، انعطاف‌پذیری و فرهنگ‌سازی در حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی/ روز چهارم سپاه، ایثار، شهادت و دفاع مقدس/ روز پنجم سپاه و مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی/ روز ششم سپاه، تبعیت از رهبری و ولایتمداری و روز آخر سپاه، قرآن و معنویت و شایستگی پاسداری نامگذاری شده است.

وی، دیدار تعدادی از پاسداران انقلاب اسلامی با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، دیدار پاسداران و خانواده‌های آنها با تعدادی از مراجع عظام قم، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، برگزاری جشن بزرگ روز پاسدار در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز، تجدید میثاق با شهدای دوران دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدا در تمام شهرهای استان و تجلیل از پاسداران نمونه را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

پورجمشیدیان ادامه داد: در کنار این برنامه‌ها، برپایی مسابقات مختلف ورزشی، فرهنگی و دینی در پایگاه‌ها و واحدهای مختلف بسیج و سپاه استان جزو برنامه‌های مهم هفته گرامیداشت پاسدار خواهد بود.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول