اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و خاک سیستان خبر داد

طرح انتقال "آب با لوله" به مزارع کشاورزی هیرمند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توسعه شرکت منابع آب و خاک سیستان گفت: طرح انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی هیرمند در حال احداث است.

طرح انتقال "آب با لوله" به مزارع کشاورزی هیرمند

محمدگل ریگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: انتقال آب با لوله در سطح 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان هیرمند اجرا می‌شود، که در قالب این طرح 109 موتور پمپ و ایستگاه پمپاژ قطعی جمع‌آوری و به جای آن 13 ایستگاه پمپاژ با 32 موتور پمپ جایگزین و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بعد از اجرای این طرح انتقال آب به اراضی در سطح 4 تا 5 هکتار توسط لوله صورت می‌گیرد، افزود: عملیات اجرایی این طرح از مرداد ماه امسال آغاز می‌شود و مدت اجرایی فاز اول آن با سه دستگاه پمپاژ 18 ماه به طول خواهد انجامید.

ریگی خاطرنشان کرد: اعتبار پیش‌بینی شده برای این طرح در سال 91،بالغ بر 2.5 میلیارد تومان است.

وی گفت: یکی دیگر از طرح‌هایی که از نیمه‌ دوم سال جاری در شهرستان هیرمند اجرا می‌شود احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زه‌کشی دشت میانکنگی شهرستان هیرمند از طریق نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد.

ریگی تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح در سطح 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی هیرمند با اعتبار پیش‌بینی شده 4 میلیارد تومان تا نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه شرکت منابع آب و خاک سیستان افزود: افزایش راندمان انتقال و توزیع آب، تامین حق آب مردم شمال شهرستان هیرمند، کاهش هزینه‌های بهره‌برداری از مزایای این طرح است.

وی گفت: تمامی مراحل طراحی و اجرای این طرح توسط دولت انجام خواهد شد و هیچ‌گونه هزینه‌ای برای کشاورزان ندارد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول