اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفار کهگیلویه:

45 درصد خطوط انتقال آب روستایی کهگیلویه فرسوده است

خبرگزاری فارس: رئیس آبفار کهگیلویه گفت: هم‌اکنون 45 درصد خطوط انتقال آب روستایی کهگیلویه فرسوده است.

45 درصد خطوط انتقال آب روستایی کهگیلویه فرسوده است

کرامت‌الله کشاورز صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت اظهار داشت: آب در هر منطقه‌ای به عنوان یک سرمایه ملی محسوب می‌شود و جز مسائل حیاتی بشر قلمداد شده است.

وی افزود: این عنصر حیاتی به وسیله هیچ کدام از منابع طبیعی و مصنوعی جایگزین نمی‌شود، به خصوص در کشور ایران که در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده است.

رئیس آبفار شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: تامین و انتقال، استفاده و ذخیره‌سازی آب با توجه به حفظ آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مسئول به فرسودگی زودهنگام بعضی از خطوط انتقال آب اشاره کرد و ابراز داشت: اگر در احداث مخازن و خطوط انتقال آب به کیفیت اجرای مخازن و نوع مصالح به کار رفته دقت لازم به کار گرفته نشود به هدر روی آب منجر می‌شود.

کشاورز اضافه کرد: عدم دقت در این زمینه باعث آلودگی و بروز مشکلاتی برای مشترکین می‌شود و افزایش هزینه‌های درمانی، مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را در پی خواهد داشت.

وی به فرسودگی خطوط انتقال آب در کهگیلویه اشاره داشت و عنوان کرد: فرسودگی خطوط انتقال آب آشامیدنی به روستاهای شهرستان علاوه بر مشکل کردن کنترل کیفی به کنترل کمی هم خدشه وارد می‌کند و باعث هدر رفتن بخش زیادی از آب تولید شده می‌شود.

رئیس آب و  فاضلاب روستایی کهگیلویه تصریح کرد: اعتبار معمول هر سال با توجه به حجم عملیات فراوان برای مهندسی مجدد کافی نیست و باید به صورت ویژه در خصوص تامین اعتبار پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

این مسئول اعتبارات لازم برای مهندسی مجدد را بیش از 100 میلیارد دانست و متذکر شد: با توجه به اهمیت این منبع حیاتی باید اعتبارات لازم در این زمینه از طریق استان تخصیص داده شود.

کشاورز، 45 درصد خطوط انتقال آب کهگیلویه را فرسوده اعلام کرد و اذعان داشت: با وجود تمام مشکلات آبفار شهرستان کهگیلویه در چند سال اخیر با به کار گرفتن همه امکانات و منابع داخلی خود تعداد زیادی از شبکه‌های فرسوده را تعویض کرده است.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول