اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کلات خواستار شد

انتقال آب به اراضی شیبدار مجاور رودخانه لایین

خبرگزاری فارس: فرماندار کلات انتقال آب به اراضی شیبدار مجاور رودخانه لایین در فصولی که نیاز آبی شالیزارها کاهش می‌یابد را یکی از راهکارهای استفاده بهینه از منابع آب موجود دانست.

انتقال آب به اراضی شیبدار مجاور رودخانه لایین

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدرضا قره‌خانی در جلسه ده‌گردشی دهستان هزارمسجد اظهار کرد: این امر علاوه بر کاهش چشمگیر ضایعات، در مورد تولیداتی چون گیاهان دارویی سبب معرفی شهرستان کلات به سایر مناطق استان و کشور خواهد شد.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به گسترش طب سنتی گفت: از آنجا که استقبال مردم در سال‌های اخیر برای استفاده از گیاهان دارویی به نحو چشمگیری افزایش داشته است باید از هم‌اکنون به فکر تمام مولفه‌های مورد نیاز برای توسعه این حوزه از قبیل اصلاح روش‌های کشت، شناسایی گونه‌های سازگار با اقلیم منطقه و استفاده از بسته‌‌بندی مناسب باشیم.

فرماندار کلات در مورد اهم اقدامات انجام شده برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان اظهار داشت: 6 میلیارد ریال اعتبار برای تسطیح شالیزارهای دهستان هزارمسجد اختصاص یافته است.

رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی کلات با تاکید بر وجود منابع آبی فراوان در شهرستان افزود: انتقال آب به اراضی شیبدار مجاور رودخانه لایین در فصولی که نیاز آبی شالیزارها کاهش می‌یابد، یکی از راهکارهای استفاده بهینه از منابع آب موجود است که سبب زیر کشت بردن اراضی بایر ملی نیز می‌شود.

قره‌خانی برای پیگیری ساخت چند سد، بیمارستان، تونل ورودی کلات، گازرسانی به روستاها، جاده‌های روستایی، اجرای طرح‌های هادی و نیز ارتقای دهستان لایین به بخش قول مساعد داد.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول