اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای رفع مشکل کم آبی باغستان قزوین صورت گرفت

انتقال 2/5 میلیون مترمکعب از آب کانال طالقان به باغستان قزوین

خبرگزاری فارس: با هدف رفع مشکل کم‌آبی باغستان‌های شهر قزوین 2/5 میلیون مترمکعب از آب کانال طالقان به آبیاری باغات سنتی قزوین اختصاص یافت.

انتقال 2/5 میلیون مترمکعب از آب کانال طالقان به باغستان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، مدیرعامل سازمان باغستان‌های شهرداری قزوین با اعلام این خبر و با تصریح این که کم آبی یکی از مشکلات مهم باغستان‌های قزوین به شمار می‌رود، که این مساله در سال‌های اخیر به خصوص با کاهش نزولات جوی پررنگ‌تر شده است، برداشت بی‌رویه آب از بستر رودخانه و پایین آمدن سطح آن را یکی از عوامل تشدید این مشکل دانست و مشکلات عدیده بند و همچنین سد و خشک شدن رودخانه با ساخت و سازهای صورت گرفته در این مسیر و نرسیدن آب به باغستان‌ را از دیگر عوامل تشدید کم آبی در قزوین ذکر کرد.

حمید رحمانی به اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان در راستای حل مشکل کم آبی اشاره کرد و افزود: علاوه بر تأمین آب از طریق سد طالقان، با حفر چهار چاه آب در مسیرها و نقاط مختلف در راستای کمرنگ نمودن این مشکل برای باغستان سنتی قزوین گام برداشته‌ایم.

این مقام مسئول از جانمایی حدود 50 تانکر آب از سوی سازمان جهاد کشاورزی در باغستان‌های شهر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به ضرورت استفاده از آب در هنگام سم پاشی، آب مورد نیاز روزانه باغداران با نصب این تانکر‌ها رفع شده است که آب این تانکرها توسط سازمان باغستان‌ به طور مداوم پر می‌شود و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و ظرف مدت 24 ساعت این عمل صورت می‌گیرد.

وی همچنین مدت و زمان آبیاری باغستان‌های قزوین را از 15 دی ماه تا اواسط خرداد ماه هر سال ذکر کرد و افزود: تمام تلاش این مجموعه سعی در رفع مشکل کم آبی با تشکیل نشست‌های تخصصی و تعامل با سازمان‌های مربوطه در این زمینه است تا در زمان آبیاری این عمل با حداقل مشکلات و با کمیت و کیفیت مناسب صورت گیرد که این امر نیز در راستای حفظ و احیای باغستان سنتی است.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول