اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر نیرو تاکید کرد

آغاز عملیات طرح انتقال آب از دشت نیان به شهرهای تخت و قلعه قاضی

خبرگزاری فارس:عملیات اجرایی طرح انتقال آب از چاه‌های پایین دست سد نیان به شهرهای تخت و قلعه قاضی و 17 روستای مسیر با حضور مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل آبفای کشور آغاز شد.

آغاز عملیات طرح انتقال آب از دشت نیان به شهرهای تخت و قلعه قاضی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیر عامل آبفای کشور بعد از ظهر امروز در این مراسم گفت: این پروژه آبرسانی باید به گونه ای اجرا شود که از لحاظ فنی و کیفی تا 50 سال آینده نیز پاسخگوی مردم باشد. 

مهدی ثمره هاشمی با تصریح بر انتخاب پیمانکاران قوی، عدم اغماض و نظارت دقیق بر روند اجرای طرح‌های آبرسانی، اظهار داشت: باید مدیریت مصرف نیز در دستور کار متولیان آب قرار گیرد و با تغییر الگوی مصرف، سرانه مصرف آب کاهش یابد.

مشاور وزیر نیرو با تاکید بر تسریع روند اجرای پروژه‌های آبرسانی، بهره‌برداری از این طرح آبرسانی را تا پایان امسال به عنوان عیدی مردم شهرهای "تخت و قلعه قاضی" خواستار شد.

مدیر عامل آبفای هرمزگان نیز در ادامه، هدف از اجرای این طرح را  آبرسانی به شهرهای "تخت و قلعه قاضی" و 17 روستای مسیر به میزان 3.4 میلیون متر مکعب در سال اعلام کرد و گفت: این پروژه با اعتبار 100 میلیارد ریال و برای جمعیت 12 هزار و 500 نفر در شهرهای تخت و قلعه قاضی و 17 روستای با جمعیت 18 هزار و 200 نفر پیش‌بینی شده است. 

حسین خادمی اضافه کرد:حجم عملیاتی این پروژه شامل احداث یک دستگاه مخزن متعادل کننده به حجم سه هزار متر مکعب و دو مخزن ذخیره قلعه قاضی به حجم دو هزار متر مکعب، احداث سامانه کلرزنی و بهره‌برداری و  احداث خطوط انتقال آب به طول 37.5 کیلومتر است.

انتهای پیام/خ۳۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول