اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل استان قزوین:

اعطای غیراصولی تسهیلات مشکلات بانکی را مضاعف می‌کند

خبرگزاری فارس: بازرس کل استان قزوین با تاکید بر هدفمند بودن تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی گفت: تسهیلات بانکی باید هدفمند و کارشناسانه اعطا شود و در غیر این صورت مشکلات بانکی مضاعف می‌شود.

اعطای غیراصولی تسهیلات مشکلات بانکی را مضاعف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بازرسی استان قزوین، محمد حسین یزدان‌پناه در نشست هم‌اندیشی با مسئولان و مدیران شبکه بانکی این استان با تأکید بر هدفمند بودن تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی باید کاملاً اصولی، کارشناسانه و هدفمند باشد، زیرا در غیر این صورت تزریق نقدینگی به واحدهای صنعتی که دارای معضل ساختاری هستند، مشکلات آنها را مضاعف خواهد کرد.

وی در  این نشست که در سالن جلسات اداره امور شعب بانک ملی و با هدف بررسی مشکلات و فرصت‌های حمایتی شبکه بانکی از واحدهای تولیدی و صنعتی برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: رعایت دقیق ضوابط و مقررات، اعطای هدفمند تسهیلات، اتخاذ تدابیر مناسب، پیگیری‌های جدی جهت وصول مطالبات و پایین آوردن هزینه ریسک پرداخت تسهیلات از مهم‌ترین وظایف مدیران شبکه بانکی است و چنانچه تحت تأثیر برخی ملاحظات مغفول واقع شود، منابع مالی در مسیر انحرافی هدایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال جاری بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نامگذاری شده گفت: با توجه به شرایط کنونی همه آحاد جامعه اعم از دستگاههای دولتی و خصوصی  باید محکم و استوار وارد میدان شوند و با تعامل، هم‌فکری و مشارکت زمینه تحقق و شکوفایی تولید ملی را فراهم کنند.

بازرس کل استان قزوین یکی از وظایف مهم سازمان بازرسی کل کشور را احصاء آسیب‌ها و مشکلات در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: دستگاه نظارتی حسب وظیفه ذاتی و قانونی خود در تلاش است تا با ارتباط و تعامل تنگاتنگ با مسئولین ذیربط، مشکلات و موانع پیش روی دستگاه‌های اجرائی را شناسایی و برطرف کند.

وی ادامه داد: جایگاه شبکه بانکی در هر نظامی در مسأله توسعه بسیار تعیین کننده و حائز اهمیت است، لذا نباید اجازه داد تا با سوء مدیریت، ناکارآمدی سیستم و یا بی توجهی به قانون این جایگاه آسیب ببیند و خدای نکرده اعتماد عمومی مردم در ارتباط با شبکه بانکی کشور سلب شود.

عرصه تولید نیازمند مدیریت مدّبرانه، آگاهانه و کارشناسانه

وی گفت: در علم اقتصاد از مهم‌ترین و حساس‌ترین نقش‌های شبکه بانکی تجهیز و تخصیص منابع مورد نیاز طرح‌های سرمایه‌گذاری است، از این رو رشد و توسعه هر کشوری در گرو توسعه نظام بانکی آن است.

یزدان پناه نقش شبکه بانکی کشور را در تحقق شعار سال جاری بسیار ویژه دانست و یادآور شد: شبکه بانکی می‌تواند با اهتمام بسیار بالا در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی گام بردارد به شرطی که زیر ساخت‌های لازم فراهم و موانع و مشکلات پیش روی بانک‌ها برداشته شود.

وی تصریح کرد: وضعیت کنونی عرصه تولید و رفع بخش زیادی از مشکلات واحدهای تولیدی پیش از اعطای وام‌های کلان بانکی و تسهیلات نیازمند مدیریت مدّبرانه، آگاهانه و کارشناسانه است و با مدیریت تنها مشکلات زیاد می‌شود.

بازرس کل استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آسیب‌های حوزه بانکی گفت: بخش قابل ملاحظه‌ای از مشکلات به علت برخی توصیه‌ها، ملاحظات سیاسی، مسامحه کاری‌ها و عدم تناسب تضامین با تسهیلات اعطایی است که در این خصوص باید مسئولین بانک‌ها با عمل به ضوابط و مقررات، اخذ وثایق لازم و کافی، مدیریت ریسک و مدیریت مؤثر منابع و مصارف نقش قابل توجهی داشته باشند.

وی اضافه کرد: مدیر متعهد و دلسوز در نظام مقدس جمهوری اسلامی نباید درگیر ملاحظه کاری و سیاسی کاری شود و تنها دغدغه باید عمل به وظیفه قانونی و جلب رضایت الهی باشد.

طبق قانون هیچ مسئولی حق ندارد از ارائه اطلاعات به سازمان بازرسی خودداری کند

بازرس کل استان قزوین با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ نظارت گفت: تشکیلات نظارتی امین مدیران و در خدمت دستگاه‌های اجرائی است و تلاش می‌کند تا نظارت اثربخش با رویکرد پیشگیرانه و اصلاح‌گرایانه در جامعه تحقق یابد.

وی همچنین با اشاره به ماده 8 قانون و 30 آئین نامه اجرائی سازمان بازرسی کل کشور خاطر نشان کرد: براساس این مواد قانونی هیچ مسئولی حق ندارد، تحت عنوان عدم صدور دستور از مافوق از ارائه اطلاعات و همکاری با سازمان بازرسی خودداری کند و تخلف از این امر موجب پیگرد قانونی است.

یزدان پناه ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور با هرگونه رانت خواری، تخلف در اجرای قانون و هرگونه سوءاستفاده از موقعیت‌های اداری با جدیت و قاطعیت برخورد می‌کند و از مدیران متعهد و دلسوز نظام انتظار می‌رود که با تعامل و هم اندیشی با دستگاه نظارتی زمینه هر گونه رانت، تخلف و توصیه‌های خارج از روال اداری و قانونی را از بین ببرند.

شبکه بانکی یار و یاور تولیدکنندگان واقعی/ دستگاه نظارتی ملجاء و پناهگاه مدیران نظام است

بر اساس این گزارش حاجی عباسی؛ رئیس اداره امور شعب بانک ملی و دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قزوین نیز در این نشست گفت: تلاش می‌کنیم تا با رفع چالش‌ها و ایجاد فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری یار و یاور تولیدکنندگان واقعی باشیم.

وی سازمان بازرسی کل کشور را ملجاء و پناهگاه مدیران نظام دانست و افزود : طرح شفاف و بیان صریح مسائل با کارشناسان دستگاه نظارتی موجب کاهش دغدغه مدیران، رفع مشکلات و رشد و بالندگی دستگاه‌ها می‌شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک استان همچنین ضمن ارائه گزارشی از فعالیت این کمیسیون بر تداوم و استمرار این گونه جلسات هم‌اندیشی تأکید کرد.

شایان ذکر است هر یک از مدیران و مسئولین بانک‌های استان در این نشست نقطه نظرات، پیشنهادها و مشکلات کاری حوزه خود از جمله اطاله دادرسی‌ها در دستگاه قضائی و موضوعات بانکی مرتبط با اداره کل ثبت اسناد و املاک را با بازرس کل استان قزوین در میان گذاشتند و پیرامون آنها بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول