اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار اعلام کرد

پرداخت 8.4 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به کشاورزان بیجاری

خبرگزاری فارس: فرماندار بیجار از پرداخت 8.4 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود 7 درصد از ابتداری ماه‌جاری تاکنون به کشاورزان و متقاضیان در این شهرستان خبر داد.

پرداخت 8.4 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به کشاورزان بیجاری

خلیل جمشیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، از تصویب 247 طرح کشاورزی با اعتبار 19 میلیارد ریال در کارگروه توسعه بخش کشاورزی خبر داد و افزود:  104 طرح از تعداد مذکور پس از ارائه طرح توجیهی و بررسی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: خرید ادوات کشاورزی، طرح‌های دامداری، مرغداری، زنبورداری، تامین علوفه، تامین آب کشاورزی و برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی از جمله طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها به منظور دریافت تسهیلات در این شهرستان است.

وی توسعه و رونق بخش کشاورزی را از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در سال‌جاری برشمرد و اضافه کرد: تلاش مسئولان برای توسعه این بخش با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب استان و شهرستان بیجار امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به بخش کشاورزی بستر و زمینه‌ساز توسعه بیش از پیش سایر بخش‌ها به ویژه زیرساخت‌های توسعه‌ای، سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی خواهد بود.

فرماندار بیجار همچنین تصریح کرد: رونق بخش کشاورزی موجب تحقق افزایش تولیدات داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی می‌شود و به عنوان یکی از شاخص‌های مهم خودکفایی و توسعه کشور، نیازهای اساسی اقشار جامعه را تامین می‌کند.

به گفته جمشیدی، خاک مزارع و باغات شهرستان بیجار برای کاشت محصولات کشاورزی بسیار مستعد است و در صورت تامین آب مورد نیاز کشاورزان، میزان محصولات زراعی و باغی افزایش و اشتغال در این بخش بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: کمبود آب کشاورزی مهم‌ترین مشکل کشاورزان این شهرستان است که تنها با اجرای طرح‌های آبیاری بارانی این مهم رفع و زمینه توسعه بیش از بیش این بخش فراهم می‌شود.

فرماندار بیجار در پایان خاطرنشان کرد: این شهرستان همواره به عنوان یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی استان به شمار رفته و دارای ظرفیت‌های فراوانی در این حوزه است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول