اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

روند پرداخت تسهیلات بانکی متناسب با طرح توسعه کشاورزی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با انتقاد از طولانی بودن پروسه پرداخت تسهیلات بانکی برای طرح توسعه کشاورزی، گفت: این روند متناسب با طرح توسعه کشاورزی نیست.

روند پرداخت تسهیلات بانکی متناسب با طرح توسعه کشاورزی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی‌اشرف منصوری ظهر امروز در شانزدهمین جلسه ستاد توسعه کشاورزی استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: تاکنون 27 هزار نفر در سامانه طرح توسعه کشاورزی استان ثبت‌نام کرده‌اند.

منصوری تصریح کرد: طرح‌های مصوب در شهرستان‌های استان سه هزار و 91 طرح به مبلغ دو هزار و 512 میلیارد ریال و اشتغالزایی چهار هزار و 828 نفر مصوب شده است.

وی با بیان اینکه تا‌کنون 153 طرح به ارزش 73 هزار و 508 میلیون ریال به مرحله عقد قرارداد رسیده و  پرداختی 55 طرح انجام شده است، افزود: بانک‌ها باید ماهانه بیش از 30 میلیارد تومان پرداختی برای اجرای این طرح داشته باشند اما روند پرداختی بانک‌ها متناسب با طرح توسعه کشاورزی نیست لذا یک نگاه ویژه می‌طلبد.

وی با اشاره به مشکلاتی که بانک کشاورزی در راستای اجرای طرح ایجاد کرده است، گفت: کمبود کارشناس در شعب شهرستانی، ارسال پرونده‌هایی با مبلغ دو هزار و 500 میلیون ریال به تهران، عدم تعیین تکلیف متقاضیان احداث گلخانه‌هایی با سطح کمتر از پنج هزار مترمربع جهت دریافت تسهیلات طرح توسعه کشاورزی و ارسال همه پرونده‌ها از شعب شهرستانی به مرکز استان به منظور تایید توسط کمیته تخصصی از جمله مشکلات اجرای طرح است.

منصوری از مشکلات راه و شهرسازی به عدم صدور مجوز جهت تعیین محل کاربری کوره‌های بلااستفاده آجرپزی در روستای گودین شهرستان کنگاور، حریم راه‌ها و رعایت فاصل واحدهای تولیدی از بزرگراه کربلا اشاره کرد و گفت: ممانعت اداره‌کل حفاظت و محیط زیست در جهت احداث مزارع پرورش ماهی قزل‌آلا به‌دلیل فاصله کم این مزارع با منابع آبی و همچنین عدم امکان اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی در اراضی روستای خلگ مشکلاتی است که محیط زیست باید پاسخگوی آن باشد.

 رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان کندی روند پاسخگویی به استعلامات دفاتر ثبت اسناد شهرستان‌ها از جانب اداره‌کل ثبت اسناد که باعث کندی روند عقد قرارداد اجاره اراضی منابع ملی به بهره‌بردران شده است را نیز از مشکلاتی برشمرد که اداره‌کل ثبت اسناد و املاک پاسخگوی آن باشد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول