اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یاسوج:

جای خالی ولایت‌فقیه در قیام‌های اخیر اسلامی احساس می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت یاسوج گفت: اکنون جای خالی ولی فقیه و محوریت آن در حرکت‌ها و قیام‌های اسلامی اخیر احساس می‌شود.

جای خالی ولایت‌فقیه در قیام‌های اخیر اسلامی احساس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به زندگی انسان در جهان آخرت اظهار کرد: مرگ از دو حال خارج نیست، یا به واسطه اعمال نیک دری از درهای بهشت بر روی انسان باز می‌شود و یا اینکه به واسطه اعمال زشت و ناپسند انسان گرفتار عقوبت جهنم خواهد شد.

امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: حضرت امیر(ع) می‌فرماید "هر خانه‌ای دروازه‌ای دارد و عالم مرگ دریچه‌ای است به سوی قیامت و انسان به سرای باقی منتقل می‌شود".

موسوی‌اعظم افزود: سرای دیگر یا قیامت محل نابودی نیست بلکه انسان از دنیای تنگ و کوچک به عالم دیگری با وسعت و پهنای شگرف می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دنیادوستی و دنیاپرستی و شهوات و انواع لذایذ دنیوی آرامش را از انسان سلب می‌کنند، تصریح کرد: در نقطه مقابل، پرهیز از گناهان و توسل به ذات احدیت آینده انسان در آن دنیا را تأمین می‌کنند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج ادامه داد: یاد مرگ همه خودبینی‌ها و خودپرستی‌ها را از انسان جدا می‌کند و غفلت‌ها و فراموشی‌ها را ریشه‌کن می‌کند.

موسوی‌اعظم در ادامه به اعیاد شعبانیه و لزوم توجه به برکات این ماه اشاره کرد و گفت: یاد امام‌حسین به تنهایی می‌تواند انسان را به سوی کمال و سعادت سوق دهد چرا که آن حضرت خصوصیاتی داشت که تأسی به آن‌ها بهترین چراغ و نور برای رسیدن به کمال در تاریکی‌ها خواهد بود.

خطیب جمعه موقت یاسوج به شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و سایر شخصیت‌های بزرگ در ابتدای انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: آن همه تبلیغ سوء علیه شخصیت دکتر بهشتی کردند اما، پس از شهادت ایشان بر همه از دوست تا دشمن معلوم شد که بهشتی واقعاً مظلوم بود.

وی به نقشه‌های دشمن برای انقلاب‌های کنونی در ملل اسلامی اشاره کرد و گفت: اتاق فکر این نقشه‌ها متشکل از سعودی‌ها، اسرائیل، آمریکا و دست‌نشاندگان آنها در مصر است.

موسوی‌اعظم کودتا در مصر را بعید ندانست و گفت: شورای نظامی قول‌هایی در ارتباط با اسرائیل می‌دهد که همه نشانگر یک کودتای نظامی در کشور مصر است.

وی به خلأ بزرگ در این انقلاب‌ها اشاره کرد و گفت: جای ولایت فقیه در این انقلاب‌ها و حرکت‌ها خالی است و بی‌شک اگر آنها در درون خود از چنین نعمتی بهره‌مند بودند به راحتی می‌توانستند بر استبداد و استکبار فائق آیند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول