اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

غذاهای سنتی و ایرانی باید بیشتر در سطح جامعه معرفی شوند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی بر معرفی بیشتر غذاهای سنتی و ایرانی در سطح جامعه تاکید کرد.

غذاهای سنتی و ایرانی باید بیشتر در سطح جامعه معرفی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی صبح امروز در مراسم رونمایی از نان با ماندگاری بیش از یک‌ ماه که در حاشیه نمایشگاه و جشنواره ضیافت غذا و نان (برکت) در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به ویژگی‌های منتظران اظهار کرد: امروز همه جهان با هر زبان و نیتی منتظر یک نجات‌بخش هستند و وجه مشترک ذکر شده در همه ادیان موضوع انتظار است که البته در دین مبین اسلام موضوع انتظار به رکنی اساسی تبدیل شده است. 

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی موضوع انتظار به طور جدی‌تری در جامعه مطرح شد ولی باید توجه داشت که می‌بایست منتظر واقعی باشیم و برای موضوع انتظار تمام توان خود را به کار گیریم.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت غذا در مشهد مقدس گفت: یکی از نعمات خدای متعال غذا است، آنچه که در همه مکاتب و ادیان به آن اهتمام ویژه شده، عدم اسراف کردن غذا است، تا جایی که در برخی آیات اسراف کنندگان برادران شیطان نام گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در همین راستا یکی از مسائلی که باید در این نمایشگاه‌ها نیز به آن توجه شود موضوع فرهنگ‌سازی و استفاده بهینه است.

صلاحی با تاکید بر معرفی بیشتر غذاهای سنتی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که باید به آن اهتمام ویژه داشت، معرفی بیشتر و استفاده بیشتر از غذاهای سنتی و ایرانی است چرا که امروز غذاهای فرنگی در حال ترویج است، این غذاها بد نیست ولی نباید ترویج آنها به‌ گونه‌ای باشد که غذاهای سنتی و ایرانی به طور کامل به فراموشی سپرده شوند.

وی با اشاره به جذابیت غذاهای سنتی و ایرانی برای گردشگران خارجی افزود: با توجه به اینکه مشهد مقدس ویترین نظام جمهوری اسلامی است باید هتل‌ها و رستوران‌های شهر توجه داشته باشند که تنها به چند غذای ایرانی اکتفا نکنند و تا می‌توانند غذاهای سنتی و ایرانی را ترویج داده و معرفی کنند.

صلاحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اسراف نان کفران نعمت است، طرح ماندگاری نان تا یک‌ ماه را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باید همواره به آن توجه داشت کاهش ضایعات نان و عدم اسراف نان است که این طرح نیز در همین راستا می‌باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت و سال اول این دهه را نیز سال اصلاح الگوی مصرف نام‌گذاری کردند، پس باید در این راستا از اسراف‌ها در مواد غذایی پرهیز شود که البته این موضوع نیاز به مطالعات و طراحی‌های بیشتر دارد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول