اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران استانداری همدان:

بیمه کشاورزی یکی از ابزارهای امنیت غذایی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استانداری همدان گفت: یکی از ابزارهای امنیت غذایی بیمه کشاورزی است چرا که بیمه می‌تواند سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را افزایش دهد.

بیمه کشاورزی یکی از ابزارهای امنیت غذایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌مردان طالبی ظهر امروز در همایش صندوق بیمه کشاورزی استان همدان اظهار کرد: در سراسر جهان 43 بلای طبیعی شناخته شده و در سطح کشور 34 بلای طبیعی رصد شده و ما در رتبه دهم بلایای جهانی قرار داریم.

وی افزود: در استان همدان 18 بلای طبیعی رصد شده و نزدیک به 90 درصد حوادث دارای منشأ اقلیمی است با توجه به رشد جمعیت و تقاضای غذا توجه و اهتمام به کشاورزی امری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و یکی از ابزارهای امنیت غذایی بیمه کشاورزی است چرا که بیمه می‌تواند سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را افزایش دهد.

مدیرکل بحران استانداری همدان بیان کرد: ثبت درآمد کشاورزان توسط صندوق بیمه انجام می‌شود و دولت خسارات وارده را به طور مستقیم در اختیار کشاورزان قرار نمی‌دهد که در این راستا باید فرهنگ‌سازی لازم انجام شود و از دیگر اثرات بیمه گسترش تکنولوژی در بخش کشاورزی است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان نیز گفت: استان در بخش بیمه بسیار موفق است و باید موفق‌تر نیز باشد که در این راستا گستردگی فعالیت‌های بیمه کشاورزی به عنوان یک ضرورت جدی مطرح است.

علی‌اصغر محمدی افزود: در کشورهای توسعه یافته تمام محصولات کشاورزی بیمه می‌شوند که این امر در ایران هم رشد خوبی داشته و بخش ترویج اقدامات شایسته‌ای را در این زمینه انجام داده‌ است.

وی بیان کرد: وظیفه ما ارتقای رشد کشاورزی و تلاش برای استمرار فعالیت‌های کشاورزان و توان‌افزایی آنهاست که این امر بدون پوشش بیمه کشاورزان محقق نمی‌شود و در این بخش دولت حجم قابل توجهی از اعتبار را تخصیص داده که این اعتبار سهم‌بندی نشده و هر استانی بهره بیشتری می‌برد که سهم‌بندی بیمه کشاورزی بیشتری داشته باشد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا معضلات و مشکلات موجود را از سر راه برداشته و سطح پوشش بیمه را به 100 درصد برسانیم.

وی اظهار داشت: در این راستا باید نگاه خود را دورنگرانه کرده و توسعه کمی و کیفی را مد نظر قرار دهیم.

محمدی افزود: همدان دارای ضریب بالایی در آسیب‌پذیری محصولات کشاورزی است که این امر نیاز به بیمه کشاورزی را افزایش می‌دهد و با ایجاد اشتیاق و تمایل در این بخش می‌توانیم اعتبارات بیشتری را کسب کنیم.

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی استان همدان نیز گفت: توسعه پایدار بخش کشاورزی نیازمند سرمایه‌گذاری در این بخش است و استان همدان توانسته رتبه نخست در زمینه سابکا "سامانه الکترونیکی بیمه کشاورزان" را در کشور کسب کند.

بهرام زبردستی‌نیک در پایان گفت: در سال گذشته تعداد بیمه زراعت 71 هزار فقره با سطح کل 470 هزار هکتار، بیمه باغات 4 هزار و 350 فقره با سطح کل 2 هزار هکتار، بیمه دام 2 هزار و 700 فقره با سطح کل 42 هزار و 300 رأس، بیمه طیور 400 فقره با سطح کل 6 میلیون و 500 هزار قطعه و کل حق بیمه دریافتی 40 میلیارد ریال با کل غرامت پرداختی 153 میلیارد و 600 میلیون ریال است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول