اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

بیش از 4 هزار تن مواد غذایی فاسد در مازندران معدوم شد

خبرگزاری فارس: مدیر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در سه ماه گذشته چهار هزار و 210 تن مواد غذایی فاسد در مازندران معدوم شد.

بیش از 4 هزار تن مواد غذایی فاسد در مازندران معدوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن مکرمی رستمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در نظارت بر تولید مواد غذایی سالم در مازندران اظهار داشت: در سه ماه اول سال‌جاری ‌هزار و 249 بازدید از مراکز تولید مواد غذایی در سطح استان انجام شد که در این بازدید‌ها ‌هزار و 49 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی انجام شد.

وی تصریح کرد: در بازدید‌ها 164 مورد کالا توقیف و 51 مورد کالا به وزن چهار هزار و 210 کیلوگرم مواد غذایی معدوم شد.

مدیر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه از معرفی 9 تولید کننده کالای نامناسب به مراجع قضایی خبر داد و بیان داشت: در راستای ارائه مجوز برای تولید کالای سالم هشت پروانه بهره‌برداری و 78 پروانه ساخت کالا نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران صادر شد.

وی در ادامه با اعلام اینکه اقدامات برای ترخیص کالا از گمرک در سطح استان‌های شمالی با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود، یادآور شد: 14 مورد کالا با مجوز دانشگاه علوم پزشکی مازندران از گمرک مجوز ترخیص گرفت.

مکرمی با بیان اینکه برخی کارخانجات برای تولید کالا نهایی نیاز به تهیه محصول فنی دارند، یادآور شد: 31 مورد پروانه محصول فنی کارخانجات نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران صادر شد.

مدیر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای صدور کالاهای تولیدی مازندران بیان داشت: کالاهای تولید استان مازندران قبل از صدور مجوزهای لازم برای صادرات را دریافت کنند.

وی گفت: 818 قلم کالای تولیدی مازندران گواهی صادرات دریافت کردند.

مکرمی در ادامه از معدوم سازی برخی کالاهای خوراکی در سه ماهه سال جاری در مازندران خبر داد و گفت: 264 گالن 25 کیلویی خرما، 81 گالن 40 گرمی عسل، 232 بسته 420 گرمی کنستانتره آلبالو و توت فرنگی، 50 کارتن کارامل و 830 گالن 20 کیلویی پودر قند در سطح مازندران جمع‌آوری و معدوم شد و پرونده متخلفان به مراکز قضایی ارجاع داده شد.

انتهای پیام/‌و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول