اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی:

توسعه فرآوری محصولات غذایی در کشور اولویت دولت است

خبرگزاری فارس: معاون دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی مستقر در استان البرز گفت: فرآوری محصولات غذایی در کشور و عدم خام‌فروشی از مهمترین اولویت‌های دولت است.

توسعه فرآوری محصولات غذایی در کشور اولویت دولت است

چنگیز اسفندیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در دنیای امروز دست‌یابی به آب و مواد غذایی از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های حاکمان کشورها است و هر کشوری که نیاز به واردات مواد غذایی داشته باشد، استقلال خود را از دست می‌دهد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل دست‌یابی به خودکفایی در تولید محصولات غذایی اصلی از سوی دولت طی سال‌های اخیر در دستور کار قرار گرفته و به فضل الهی امروز بسیاری از محصولات مانند گندم در داخل کشور تولید می‌شود.

معاون دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی مستقر در استان البرز متذکر شد: البته در این زمینه باید به یک نکته مهم توجه داشت و فرآوری محصولات و تولیدات کشاورزی و دامداری است.

اسفندیاری تاکید کرد:‌ یکی از مهم‌ترین صنایع دنیای امروز به همین حوزه مربوط می‌شود و بسیاری از کشورهای صنعتی با واردات مواد خام اقدام به فرآوری آنها کرده و سود بسیار زیادی را کسب می‌کنند.

* نباید محصولات غذایی را به صورت خام به فروش برسانیم

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل یکی از دیگر از اولویت‌های دولت در سال‌های اخیر توسعه صنعت فرآوری محصولات غذایی در داخل کشور است.

معاون دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی مستقر در استان البرز ادامه داد: به عنوان نمونه تولید و صادرات گندم اگر چه بسیار مهم و ارزشمند است، اما اگر بتوانیم همین محصول را فرآوری شده صادر کنیم، سود بسیار بیشتری برای کشور کسب خواهیم کرد.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: در همین زمینه دولت تسهیلات بسیار خوبی در نظر گرفته و از صنایع فعال در این بخش حمایت خواهد کرد.

* توسعه چشم‌گیر صنایع فرآوری محصولات غذایی در سال‌های اخیر

وی با اشاره به فعالیت بیش از 5 هزار واحد صنعتی فعال در حوزه فرآوری محصولات غذایی اذعان داشت: پیشرفت‌هایی که در این بخش طی سال‌های اخیر محقق شده، مطلوب و چشم‌گیر است.

اسفندیاری در پایان تاکید کرد: با تسهیلات در نظر گرفته شده طی سال‌های اخیر شاهد توسعه بیشتر این صنایع در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول