اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

70 درصد خاک‌های فارس فقر عناصر غذایی دارند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: 70 درصد خاک‌های اراضی کشاورزی فارس فقر عناصر غذایی و ماده آلی خاک دارند.

70 درصد خاک‌های فارس فقر عناصر غذایی دارند

علی‌حسین رضایی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرودشت اظهار داشت: 70 درصد خاک‌های اراضی کشاورزی فارس فقر عناصر غذایی و ماده آلی خاک دارند و این موضوع باعث شده که وزارت جهاد کشاورزی تامین ماده آلی خاک اراضی کشاورزی را در اولویت‌های خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی فارس برای جبران این نقص اقداماتی از قبیل برگرداندن کاه و کلش به خاک، تهیه کمپوست از آن و استفاده از فضولات دامی و تامین کودهای آلی و بیولوژیک انجام داده است.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت ادامه داد: دو کارخانه تولید کود آلی با ظرفیت 60 هزار تن در سال این وظیفه را در شهرستان مرودشت به عهده دارند.

رضایی‌نیا اضافه کرد: از آنجا که استفاده از کودهای شیمیایی یکی از مشکلات محصولات امروزی بوده و تولید محصول سالم از اهداف سازمان کشاورزی فارس است، استفاده از کودهای آلی، کمپوست و ورمی کمپوست به ارگانیک‌بودن و سالم‌بودن محصول کشاورزی کمک می‌کند و این سازمان از چنین طرح‌هایی حمایت می‌کند تا زمینه کشاورزی سالم آماده شود.

وی ادامه داد: فراوری محصولات کشاورزی در 150 کارخانه وابسته به بخش کشاورزی در مرودشت انجام می‌شود که با تولید و همچنین صادرات بخشی از آن هم زمینه ارزآوری را به عهده دارند و هم باعث اشتغال‌زایی قابل قبولی شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت در پایان گفت: حمایت از طرح‌های نوین آبیاری از اولویت‌های این سازمان است و در این زمینه بیشترین سطح و جذب اعتبار به مرودشت تعلق دارد که از 85 درصد تا سقف 3.5 میلیون تومان در هر هکتار توسط دولت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول