اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کوهبنان در مجلس:

دیپلماسی فعال، تحریم‌ها را دور می زند/ 4 پروژه آب برای کرمان دنبال می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: با دیپلماسی فعال در کشورهای همسایه می‌توان تحریم‌ها را مانند گذشته دور زد و آثار آن را به حداقل رساند.

دیپلماسی فعال، تحریم‌ها را دور می زند/ 4 پروژه آب برای کرمان دنبال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حسین امیری ظهر امروز در نخستین همایش نام‌آوران فرهیخته کوهبنان اظهار داشت: سرمایه‌های انسانی کوهبنان موجب افتخار هستند.

وی با تبریک اعیاد شعبانیه ابراز داشت: ظهور منجی بشریت انگیزه حیات ما است.

امیری افزود: گردهمایی اهل فکر و خرد، مبتکران کار و تلاش، فعالان عرصه تولید، خدمات و فرهنگ و هنر مایه خیر و برکت است.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری سال جاری برای تقویت تولید ملی و کار و سرمایه ملی با توجه به بحث تحریم‌ها و فشار زیادی که به بدنه اقتصاد کشور وارد شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امیری با اشاره به اینکه بیکاری، گرانی و وضعیت اقتصاد کشور فشار را بر زندگی مردم زیاد کرده و تحریم‌ها نیز با هدف فشار بر ملت آغاز شده است، گفت: تحریم‌ها موضوع جدید نیست و ما بیش از 30 سال است که با این تحریم‌ها زندگی می‌کنیم.

وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس هم ما در تحریم بودیم و دفاع بزرگی را باید انجام می‌دادیم.

امیری بیان داشت: ما را در یک جنگ نابرابر قرار دادند و ما با اراده و وحدت ملی و تدبیر توانستیم، سال‌های سخت را پشت سر بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم اگر دست به دست هم دهیم، ان‌شاالله این مرحله از تحریم را ساده‌تر از آن هشت سال پشت سر می‌گذاریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ما نشان داده‌ایم هر زمان تدبیر بوده و از خرد جمعی استفاده کرده‌ایم بر مشکلات پیروز شده‌ایم.

امیری با اشاره به اینکه دولت و مجلس باید زندگی مردم را مدیریت کنند، افزود: واحدهای تولید و اشتغال باید حمایت شوند.

وی تصریح کرد: با دیپلماسی فعال در کشورهای همسایه می‌توان تحریم‌ها را مانند گذشته دور زد و آثار آن را به حداقل رساند.

امیری اذعان داشت: با توجه به اینکه اعمال تحریم‌ها بیشتر شده است، تولید ملی بیش از هر چیز ضرورت خود را نشان می‌دهد.

وی گفت: استقلال کشور زمانی کامل می شود که در کنار استقلال سیاسی و استقلال اقتصادی هم باشد.

امیری ابراز داشت: تولید در کشور باید رونق یابد تا نیازهای اساسی را تامین کنیم.

وی هدف، اراده و انگیزه ملی را برای کار حمایت از تولید داخل ضروری دانست و اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف باید ابتدا فضای کسب و کار را در کشور رونق دهیم و مجوزها، زیرساخت‌ها و تسهیلات را مدنظر داشته باشیم.

امیری تصریح کرد: آمار موجود در دو سال گذشته نشان می‌داد که فضای کار در کشوری مانند افغانستان بهتر از ایران بود به طوری که سرمایه‌گذاری که در افغانستان برای دریافت مجوز و تسهیلات مراجعه می‌کرد، طی هفت روز موفق به دریافت مجوزها می‌شد و این زمان در ایران بیش از 35 روز بود.

وی اذعان داشت: اگر بخواهیم، تولید ملی افزایش یابد، باید روان‌سازی فضای کسب و کار، تسهیلات بانکی، واردات و صادرات و کنترل نرخ ارز صورت گیرد.

امیری با اشاره به اینکه بازارهای خوبی در کشورهای همسایه داریم، افزود: صادرات، تولید ملی را تقویت می‌کند و باید برای باز شدن فضا برای صادرات تلاش کرد.

وی عنوان کرد: برای استفاده مردم از کالای داخلی باید فرهنگسازی کرد و رسانه‌ها باید تلاش کنند که مصرف تولید داخل را به فرهنگ بدل کنیم.

امیری بیان داشت: نخبگان با توانمندی و عقل و خرد خود باید طرح و نظر ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور فرماندار کوهبنان یک ظرفیت برای این خطه است، اظهار داشت: تعامل مناسبی بین مسئولان این شهرستان وجود دارد.

امیری گفت: کارخانه زغال‌شویی کوهبنان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشور با مشکل آب مواجه هستیم، ابراز داشت: در ایران سه برابر میانگین دنیا تبخیر آب و یک سوم بارندگی داریم.

امیری از وجود اراده ملی و استانی برای رفع مشکل آب در کرمان خبر داد و افزود: چهار پروژه آب در کشور برای استان کرمان دنبال می‌شود.

وی طرح آب شیرین‌کن در بندرعباس را یکی از این پروژه‌ها خواند و گفت: این طرح کلید خورده است تا یک میلیون مترمکعب آب را شیرین کند.

امیری ابراز داشت: 30 درصد از آب شیرین شده به هرمزگان داده می‌شود و 70 درصد به سمت شمال استان کرمان می‌آید و قرار است در آینده  به استان یزد برود.

وی با بیان اینکه برای این پروژه 20 میلیارد تومان پیمانکار هزینه کرده است، تصریح کرد: اجرای این پروژه نیازمند کنسرسیومی از شرکت‌ها و بانک‌های مختلف است که در این زمینه کنسرسیومی در مجلس تشکیل می‌دهیم.

امیری انتقال آب تاجیکستان به ایران را از دیگر پروژه‌ها ذکر کرد و گفت: 35 میلیارد مترمکعب در سال وارد کشور می‌شود که 3 تا 4 میلیارد مترمکعب به استان کرمان می‌آید و این طرح برای 12 استان پیش‌بینی شده است.

وی پروژه دولتی بهشت‌آباد برای تامین آب صنعت شمال استان کرمان را از دیگر پروژه‌های تامین آب دانست و افزود: فاز اول آب شیرین کن در گل‌گهر می‌آید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: کشته شدن کارگران معادن نسبت به چهار سال قبل روند نزولی دارد که باید به صفر برسد.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول