اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته ملی روبوکاپ ایران:

نبوغ جوان ایرانی در دایره تحریم محدود نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته ملی روبوکاپ ایران با بیان این که کسب مقام های ارزشمند در مسابقات جهانی روبوکاپ باعث افتخار جامعه علمی کشور است، گفت: دشمنان بدانند نبوغ جوان ایرانی با تحریم محدود نمی‌شود.

نبوغ جوان ایرانی در دایره تحریم محدود نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مرتضی موسی‌خانی در ضیافت شامی که از طرف سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک تدارک دیده شده بود، ضمن تشریح عملکرد تیم‌های ایرانی حاضر در مسابقات جهانی روبوکاپ مکزیک 2012 توجه مسئولین کشور به مباحث علمی را موجب دلگرمی پژوهشگران دانست و افزود: در چند سال اخیر که تیم‌های رباتیک ایران مقام‌های متعددی را کسب کرده‌اند، توجه مسئولین کشور به خصوص سفرای محترم نسبت به تیم‌های ایرانی بیشتر شده و جا دارد از این توجه قدردانی شود.

وی مسابقات جهانی روبوکاپ را در زمره با کیفیت‌ترین تورنمنت‌های علمی جهان دانست و با اشاره به حضور تیم‌های دانشگاه‌های مطرح کشور همچون آزاد اسلامی قزوین، امیرکبیر، علم وصنعت، شهید رجایی، دانشگاه گیلان، دانشگاه‌های آزاد اسلامی یزد، دماوند، فیروزکوه، تهران مرکز و نیز تیم‌های دانش‌آموزی علامه حلی 1 و 3، فرزانگان تهران، شهید اژه‌ای اصفهان، بوعلی سینا، امام جواد(ع)، امام صادق(ع) و دیگر مدارس کشور را در این مسابقات یادآور شد: این مقام‌ها در شرایطی به دست آمده که 400 تیم از بهترین دانشگاه‌ها و مدارسِ بیش از 45 کشور جهان در آن شرکت داشته‌اند و همه آن‌ها برای کسب مقام در این رقابت‌ها حضور یافتند.

رئیس کمیته ملی روبوکاپ ایران همچنین به درخشش تیم‌های سخت‌افزاری کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: هر چند ورود قطعات مکانیکی لیگ‌های سخت‌افزاری به دلیل تحریم‌ها با مشکل صورت می‌گیرد، اما جوانان ما ثابت کردند نبوغ ایرانی را نمی‌توان در دایره تحریم محدود کرد.

وی در پایان سخنان خود با تشکر از وزرای خارجه، علوم، تحقیقات و فن آوری اطلاعات، آموزش و پرورش و همکاران آن‌ها و نیز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان وی این توجه را باعث دلگرمی و  تسریع در روند حضور اعضای تیم‌های علمی کشورمان در این مسابقات عنوان و در ادامه توجه بیشتر مسئولین به مباحث علمی کشور را ارزشمند توصیف کرد.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول