اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

روحانیون با اعتقاد عملی فرهنگ مهدویت را نهادینه کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان آبیک گفت: مسئولان و روحانیون باید با اعتقاد عملی، فرهنگ مهدویت را در جامعه نهادینه کنند.

روحانیون با اعتقاد عملی فرهنگ مهدویت را نهادینه کنند

حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: تمام آحاد جامعه به‌ویژه مسئولان و روحانیون باید با عمل کردن به بیانات ائمه اطهار (ع) و حرکت کردن در مسیر این بزرگواران، بسترهای لازم را برای ظهور امام زمان (عج) فراهم کنند.

وی افزود: مسئولان و روحانیون باید با گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی در بین مردم و هدایت و ارشاد جامعه به سمت تحقق اهداف ائمه هدی (ع) به ویژه حضرت ولی عصر (عج) گام‌های مؤثری بردارند.

موسوی مبارزه با ظلم و ستم و گسترش عدالت و عدالت‌خواهی را از مأموریت‌های اصلی امام زمان (عج) دانست و گفت: اجرای عدالت و مبارزه با ظلم و ستم باید عدالت‌خواهی‌ها در دستور کار مسئولان قرار گیرد تا فرهنگ مهدویت در دل و جان مردم نفوذ کند و در جامعه به حد اعلی برسد.

وی ترک معاصی را از ویژگی‌های مهم منتظران واقعی امام عصر (عج) عنوان کرد و افزود: انجام واجبات، ترک محرمات، تقوا پیشه کردن و تقویت ایمان از نشانه‌های منتظران واقعی حضرت مهدی (عج) است که برای سنخیت با امام زمان (عج) ضروری بوده، اگرچه نمی‌توان هم‌سنگ با این امام همام باشیم ولی می‌توان هم‌رنگ شد.

امام جمعه شهرستان آبیک انتظار فرج برای امام زمان (عج) را طبق روایات وارده برترین عبادت برشمرد و گفت: بزرگ شدن، تقویت و پرورش روح انسان از آثار مثبت انتظار فرج برای امام زمان (عج) است که با ممارست و تلاش این رهاورد برای انسان به دست خواهد آمد.

موسوی خاطر‌نشان کرد: دعا برای ظهور امام زمان (عج) تأثیر دو طرفه دارد یعنی علاوه بر تعجیل در فرج حضرت ولی عصر (عج)، بازتاب و اثرگذاری مثبتی را برای خود دعاکننده به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول