اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج):

حکومت مهدویت آخرین مدل سیاسی اجتماعی را ارائه می‌کند

خبرگزاری فارس: قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) گفت: دولت مهدوی آخرین دولت‌ها بوده و آخرین مدل سیاسی اجتماعی را برای بشر ارائه می‌کند.

حکومت مهدویت آخرین مدل سیاسی اجتماعی را ارائه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری هفتمین نمایشگاه فرهنگی و هنری طلیعه ظهور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصابر جعفری در نشست تخصصی مهدویت که در حاشیه برپایی نمایشگاه طلیعه ظهور برگزار شد با اشاره به بحث آینده‌پژوهی، رصد و برنامه‌ریزی برای آینده اظهار کرد: با وجود اینکه آینده از نظر شیعه و مسلمانان روشن است، ولی نسبت به آینده جزو کم‌کارترین انسان‌ها هستیم.

وی خاطر نشان کرد: بدون تردید انسان در بحث ظهور و یاری امام نقش دارد و اگر بگوییم انسان در رسیدن به این قله هیچ نقشی ندارد خلاف فطرت و وجدان است.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به پیروزی انقلاب گفت: اگر فردی بگوید کاری برای آینده نکردیم نادرست است زیرا رویداد انقلاب اسلامی در معادلات جهان و رویکرد به سوی ظهور نقش دارد.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری انقلاب نشان‌دهنده تاثیرگذاری در آینده است عنوان داشت: این اعتقاد وجود ندارد که اتفاق بیداری اسلامی و جنبش وال‌استریت به مهدویت ربط دارد، ولی معتقدیم امام فریاد زدن را به بشریت یاد داد که در برهه‌ای به عنوان بیداری اسلامی بروز پیدا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری خاطر نشان کرد: فریاد زدن بنیانگذار جمهوری اسلامی ابتدا در جوامع مجاور رسوخ کرد و افراد نزدیک‌تر مانند سیدحسن نصرالله و حزب‌الله لبنان فریاد زدن را یاد گرفتند و سپس این فریاد زدن منتقل شد.

وی عنوان داشت: امام خمینی(ره) طرح و فرمی به عنوان دکترین ولایت فقیه را ارائه داد و ولایت فقیه در واقع مبانی غیبت کبری است، ولی باید فکر کرد که اندیشمندان چه اندازه در زمینه مدل امام خمینی(ره) برنامه‌ریزی کردند.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه بر اساس سخن ائمه اطهار(ع) دولت مهدویت آخرین دولت‌هاست گفت: این عبارت به معنای آن است که دولت مهدوی آخرین مدل سیاسی اجتماعی برای بشر بوده و بالاتر از آن در تخیل بشر نمی‌گنجد، زیرا دولت مهدویت، حکومت ولی خدا بر مردم است.

وی یادآور شد: مدیریت حضرت مهدی(عج) مدیریت بشر بر بشر نیست، بلکه مدیریت بشر الهی و قانون الهی بر بشر است.

جعفری با بیان اینکه برخی روایات مهدوی دارای برنامه، درس و راهکار است گفت: زیباترین، واضح‌ترین و شفاف‌ترین آینده برای بشریت در بین شیعیان وجود دارد، ولی در دیگر ادیان آینده بر اساس پیشگویی‌ها، سخن منجمین و گمانه‌زنی‌هاست که این گمانه‌زنی‌ها و پیشگویی‌ها هیچ ثمره‌ای ندارد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول