اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه شهید چمران اهواز:

مهدویت، نقطه الهام بخشی برای رسیدن به قله معنویت است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: مهدویت برای همه ادیان آسمانی به ویژه مسلمانان یک نقطه الهام بخش برای رسیدن به قله رفیع کرامت و معنویت است.

مهدویت، نقطه الهام بخشی برای رسیدن به قله معنویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علیرضا مخبر دزفولی ظهر امروز در نشست فرهنگی با موضوع‌«انتظار، سکون یا حرکت» که در آستانه میلاد حضرت حجت (عج) در دانشگاه برگزار شد، بحث مهدویت را یکی از مباحث اصولی و اساسی تفکر شیعی دانسته و اظهارداشت: اگر چه همه ادیان به اشارت یا به صراحت به مهدویت اشاره کرده‌اند اما واضح‌ترین و شفاف‌ترین مواضع در این موضوع، متعلق به شیعه است.

وی افزود: اعتقاد به اینکه غایت هستی و عاقبت بشر به حکومت حق مردی منتهی می‌شود که بساط ظلم و طومار ستم را در هم می‌پیچد و عدالت را فراگیر می‌کند، وعده موعود همه ادیان است.

مخبر دزفولی تصریح کرد: در تفکر شیعی هم نبود مهدویت به معنی ناتمام ماندن همه بعثت‌ها و وعده‌های انبیاء و بی ثمر بودن همه تلاش‌های اولیاء الهی در طول تاریخ بشر است.

رئیس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های خوزستان  ادامه داد: از سوی دیگر، اعتقاد به وجود مهدویت، اعتقاد به تحقق وعده‌های الهی و اولیای خدا و تکمیل ایشان و نشان نتیجه بخش بودن تلاش پیامبران و خصوصا خاتم پیامبران حضرت محمد ابن عبدالله(ص) است که مدیریت زمین و زمان به عباد صالح خدا واگذار خواهد شد و مهدویت از این منظر برای همه ادیان آسمانی به ویژه مسلمانان و شیعیان یک نقطه الهام بخش و مولد انگیزه برای تکاپو برای رسیدن به آن قله رفیع کرامت و تکامل بی نظیر مادی و معنوی است.

رئیس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های خوزستان در پایان بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر مناسبت‌های مهم در دانشگاه تاکید کرد و گفت: با تمرکز بر حضور کارکنان پرتلاش و اساتید دانشگاه در سال گذشته و امسال برنامه‌های باشکوهی به اجرا در آمده که به فراخور مناسبت‌های آتی ادامه می‌یابد.

همچنین در این نشست بسته فرهنگی در میان شرکت کنندگان توزیع شد که حاوی یک جلد کتاب با عنوان «گل نرگس» و حاوی پرسش‌هایی از همین کتاب بود که به قید قرعه به برندگان شرکت در این مسابقه کتابخوانی جوایزی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول