اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله هادوی‌تهرانی

همایش جوانان، مهدویت و بیداری اسلامی برگزار شد

خبرگزاری فارس: در آستانه میلاد حضرت ولی عصر (عج) و در دهه مهدویت، همایش جوانان، مهدویت و بیداری اسلامی در قم برگزار شد.

همایش جوانان، مهدویت و بیداری اسلامی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم همایش جوانان، مهدویت و بیداری اسلامی با حضور آیت‌الله مهدی هادوی‌تهرانی، محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور و جوانان به همت کانون و هیئت خادم‌الرضا در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

در این همایش پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام جمشیدی سخنرانی کرد.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد به مهدویت در تمام مذاهب از ابتدا تا به امروز وجود داشته است خاطر نشان کرد: تمام فرقه‌ها اعتقاد به یک منجی داشته‌اند و آن حضرت مهدی (عج) است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر اینکه هدف جمهوری اسلامی هدف مهدویت است اظهار کرد: هم‌اکنون بیداری اسلامی در سراسر هستی انتشار یافته و این از آثار مهدویت است.

جمشیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با ایستادگی و مقاومت خود فضای سلطه را شکست اظهار کرد: هدف دشمن از ایجاد فشارها، فتنه‌های داخلی، محاصره اقتصادی، تهاجم فرهنگی و تحریم‌ها این است که انقلاب اسلامی ایران برای کشورهای دیگر الگو نشود و البته به این آرزو نخواهند رسید.

وی با تاکید بر اینکه افتخار ملت ایران این است که در مسیر بصیرت، بیداری و ولایت‌مداری حرکت و به وظیفه خود عمل کرده است تصریح کرد: ملت‌های اسلامی و مردم آزاده دنیا می‌خواهند از نظام جمهوری اسلامی الگو بگیرند بنابراین وظیفه داریم از نظام و انقلاب اسلامی پاسداری کنیم.

در ادامه این همایش مسعود زمانی از ذاکرین اهل‌بیت (ع) به نوحه‌سرایی و مدح در مورد امام زمان(عج) پرداخت.

سپس آیت‌الله مهدی هادوی‌تهرانی ایراد سخنرانی کرد و با تاکید بر اینکه جوانی و سلامتی فرصتی است که با تعبیر روایات قدر آنها را نمی‌دانیم مگر وقتی که از دست می‌دهیم بیان کرد: جوانی نعمت عظیم و فرصت است اما در عین فرصت، تهدید هم به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه هنگامی که امام خمینی (ره) حرکت انقلاب اسلامی را آغاز کرد، موتور انقلاب را جوانان قرار داد خاطر نشان کرد: قشر وسیعی که همگام با بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی شدند، جوانان بودند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اگر ارتباط جوان و مرجعیت ادامه داشته باشد مسیر انقلاب تداوم پیدا خواهد کرد تصریح کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی جوانان ارتباط خوب و عمیقی با روحانیت و مرجعیت داشتند.

هادوی‌تهرانی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی در زمانی رخ داد که دنیا در حال توطئه علیه اسلام است خاطر نشان کرد: بیداری اسلامی نشان می‌دهد امکان هرگونه تحول و امیدی است.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول