اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه توسعه بخش کشاورزی مطرح شد

780 طرح توسعه کشاورزی در اردبیل مصوب شده است

خبرگزاری فارس: جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل با بررسی 780 مورد طرح توسعه کشاورزی با اشتغالزایی 923 نفر در اردبیل برگزار شد.

780 طرح توسعه کشاورزی در اردبیل مصوب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل که عصر امروز در استانداری برگزار شد، استاندار اردبیل در سخنانی اظهار داشت: برگزاری جلسات مستمر این کارگروه فرصتی را فراهم کرده است تا طرح‌های توسعه بخش کشاورزی مصوب و به بانک‌ها ارایه شود تا زمینه تبدیل این طرح‌ها به کارآفرینی و توسعه اشتغال بهتر فراهم شود.

سید حسین صابری توزیع مناسب اعتبارات در بین طرح‌ها و پروژه‌های معرفی شده بخش کشاورزی به بانک‌ها را ضروری اعلام کرد و افزود: نباید تسهیلات این بخش تنها محدود به حوزه بهسازی و نوسازی اماکن دامی یا پرواربندی گاو، گوساله و گوسفند شود بلکه در شاخه‌ها و زیرمجموعه‌های مختلف ضرورت دارد تسهیلات مصوب در این بخش به صاحبان کار و سرمایه توزیع شود.

وی به 173 طرح عودت داده شده از بانک کشاورزی اشاره کرد و گفت: با مشخص شدن علل این عودت ضرورت دارد کمیته نظارت و کنترل طرح‌ها با دقت بیشتری مسئولیت خطیر خود را انجام دهند تا پرونده‌ها با کمترین نقص و مشکل به بانک کشاورزی ارجاع داده شده و در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت طرح‌های مصوب در یک هفته گذشته در کارگروه‌های شهرستانی توسعه بخش کشاورزی تصریح کرد: در یک هفته گذشته 148 طرح که یک مورد به شکل تعاونی و 147 مورد به شکل انفرادی بوده است در کمیته‌های شهرستانی با 149 نفر اشتغالزایی مصوب شده که رقم تسهیلاتی پرداختی برای این طرح‌ها سه میلیارد و 892 میلیون تومان است.

عادل عبدایمانی خاطرنشان کرد: 20 مورد از این طرح‌ها و پروژه‌ها مربوط به پرواربندی گوساله و مابقی مربوط به توسعه باغات، زنبورداری، نوسازی اماکن دام، پرورش گاو، توسعه مکانیزاسیون و کشت گیاهان دارویی بوده است.

وی اضافه کرد: با احتساب 173 پرونده عودت داده شده از بانک کشاورزی در هفت ماه گذشته در مجموع 780 طرح با 929 نفر اشتغالزایی و رقم تسهیلات مصوب 24 میلیارد و 191 میلیون تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند که از این تعداد 74 طرح مصوب، 40 طرح به مرحله عقد قرارداد و 23 طرح نیز به مرحله برخورداری و بهره‌برداری رسیده است.

عبدایمانی با اشاره به آمار کلی توسعه بخش کشاورزی بیان کرد: در مجموع از ابتدای فعالیت کارگروه توسعه بخش کشاورزی 215 مورد طرح شامل پرواربندی گاو و گوساله، 47 طرح توسعه و احداث باغ، 128 مورد زنبورداری، 165 مورد بهسازی اماکن دامی، 87 مورد پرورش گاو شیری، 36 مورد تجهیز مکانیزاسیون کشاورزی و دیگر طرح‌های بخش کشاورزی بوده است.

در ادامه این جلسه مدیرعامل بانک کشاورزی استان اردبیل نیز گفت: از 173 پرونده برگشتی شش مورد به دلیل داشتن بدهی معوق، 11 مورد انصراف، 25 مورد ارایه نشدن مجوز، یک مورد جعل سند، سه مورد به دلیل استفاده مشابه از تسهیلات در گذشته و 75 مورد مربوط به راست آزمایی طرح‌ها و پروژه‌ها بوده است.

علیرضا وکیلی افزود: بانک کشاورزی آمادگی دارد با بررسی طرح‌ها و پروژه‌های بخش کشاورزی به سرعت به متقاضیان پاسخ شفاف داده اما برخی از آنها همچنان با مشکل تأمین وثیقه و ضامن در دریافت تسهیلات روبه‌رو هستند.

در ادامه این جلسه سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان و همچنین کارشناس آب منطقه‌ای اردبیل از تأمین 13 هزار هکتار اراضی مستعد برای تحویل به متقاضیان بخش توسعه کشاورزی و همچنین تأمین آب در اراضی مستعد شهرهای مختلف استان اردبیل گزارشی ارایه دادند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول