اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان‌و بلوچستان:

نظام صنفی کشاورزی در توسعه بخش کشاورزی موثر است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان‌و بلوچستان گفت: نظام صنفی کشاورزی با توجه به جایگاه خود می‌تواند در اجرای بسیاری از فعالیت‌های بخش کشاورزی نقش موثری داشته باشد.

نظام صنفی کشاورزی در توسعه بخش کشاورزی موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان‌و بلوچستان، محمد کیخا اظهار داشت: نشست تشکل‌های نظام صنفی کشاورزان استان در زاهدان با هدف استفاده از تجربیات عملیاتی، ایجاد تعامل و همکاری در زمینه‌های مشترک و اجرایی بخش کشاورزی و اتخاذ راهکارهای مناسب برای ارائه بهتر خدمات به اعضاء نظام صنفی برگزار شد.

وی به وجود 170 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی دراستان اشاره کرد و افزود: سالانه بیش از 3 میلیون 400 هزار تن انواع محصولات زراعی،باغی،دامی و شیلاتی در سیستان و بلوچستان تولید و روانه بازارهای مصرف داخل وخارج استان می‌شود.

کیخا گفت: تحول در بخش کشاورزی با توجه به سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی راهی است که در حال حاضر باید طی کنیم و این عمل با تشکیل تشکل‌های صنفی کشاورزی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک و تمام ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان میسر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان‌و بلوچستان نظام صنفی را تابع قواعد و مقررات و تشکل‌های حرفه ای دانست که فعالیتهای آن تشکیلات عبارتند از: تعیین وظایف و اختیارات، ساماندهی و نظم بخشی و حمایت از حقوق افراد شاغل در بخش کشاورزی و منابع طبیعی.

وی تصریح کرد : فرد صنفی می‌تواند فعالیت خود را در زمینه بهره‌برداری از آب و خاک به منظور تولید محصولات کشاورزی، گیاهی و دامی و ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای کشاورزی و منابع طبیعی انجام دهد.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول