اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

برای 19 طرح صنعتی مازندران 400 میلیون دلار اعتبار داریم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه از صندوق توسعه ملی برای 19 طرح صنعتی حدود 400 میلیون دلار مصوب داریم، گفت: 50 درصد طرح‌ها به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

برای 19 طرح صنعتی مازندران  400 میلیون دلار اعتبار داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مرتضی هاشم‌پور بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل فعالان بخش صنعت و معدن مازندران در ساری در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اظهار داشت: شعار امسال مقام معظم رهبری، تکالیفی را به دولتی‌ها، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان فرض کرده است.

وی در ادامه گفت:‌ اگر همه بخش‌های اقتصادی جامعه به تکلیف خود عمل کنند، به جایگاهی که مدنظر است نزدیک می‌شویم.

این مسئول با اشاره به اینکه ما دولتی‌ها باید موانع پیش روی تولید را شناسایی و از میان برداریم، تصریح کرد: ‌باید راه را برای حرکت تولیدمحور فراهم کنیم.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته صنعت و معدن در مازندران با بیان اینکه از تمام دانش، تجربه و اختیارات خود باید استفاده کنیم تا مسیر هموار شود، افزود: یکی از مباحث پیش روی تولیدکنندگان، بحث تامین منابع مالی است و اگرچه مؤلفه‌های مختلفی در این زمینه اثرگذار است اما این وظیفه ماست که نیازهای مالی تولیدکنندگان را تامین و همچنین شرایط پرداخت تسهیلات را آسان و تسریع کنیم.

وی با بیان اینکه باید مهندسی و بازنگری در بسترهای قانونی داشته باشیم، اضافه کرد: متولی آن دولت و مجلس هستند.

هاشم‌پور با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل بر سر راه تولید، فقط مسائل مالی نیستند، یادآور شد: بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی اصلا مالی نیست.

وی خاطرنشان کرد: باید با پیوند ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و همسونگری کانون‌های تصمیم‌گیری استان، سعی کنیم از توان استان استفاده کرده و از شکست‌هایی که آگاهانه از آن غافل می‌شویم، پرهیز کنیم.

این مسئول با بیان اینکه از حداکثر اختیارات قانونی باید استفاده کرده و در تصمیم‌گیری جسارت داشته باشیم، گفت:‌ بخش عمده‌ای از انرژی سرمایه‌گذاران معطوف به دریافت مجوز می‌شد که این موضوع هم اصلاح شد.

وی یادآور شد:‌ کاهش قیمت محصول تمام شده، مسابقه‌ای است که پایان ندارد.

هاشم‌پور با اشاره به بهره‌برداری از شش طرح صنعتی در مازندران با اعتبار 12 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای 115 نفر در ایام هفته صنعت و معدن، گفت: از 188 طرح مهر ماندگار در کشور، 12 طرح مربوط به مازندران است که 498 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داد.

وی بیان کرد: ‌از صندوق توسعه ملی، برای 19 طرح صنعتی حدود 400 میلیون دلار مصوب داریم که 50 درصد طرح‌ها به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

هاشم‌پور گفت: مازندران دارای 3 هزار و 333 واحد صنعتی با اعتبار سرمایه‌گذاری 3 هزار و 435 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای بیش از 80 هزار نفر است.

به گزارش فارس، در این مراسم حدود 70 واحد نمونه صنعتی و پیشکسوتان این عرصه مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول