اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش آبیک:

اوقات فراغت مکمل نظام تعلیم و تربیت است

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را مکمل نظام تعلیم و تربیت دانست.

اوقات فراغت مکمل نظام تعلیم و تربیت است

عبدالله ملک‌پور د‌ر گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: اوقات فراغت مجموعه‌ای از اشتغالات است که فرد کاملا با رضایت خاطر برای استراحت، تفریح و توسعه آگاهی‌ها پس از رهایی از الزامات شغلی و یا تحصیلی به آن می‌پردازد.

وی اوقات فراغت را یک سرمایه، نعمت و فرصت مناسب برای دانش‌آموزان دانست و افزود: براساس سطح فکری، نیازسنجی و علاقه‌مندی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف می‌توان در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و به نحو احسن برنامه‌های نشاط‌ آور و لذت‌بخش را اجرایی کرد.

این مسئول ادامه داد: طی بخشنامه‌ای به مدیران مدارس اعلام کرده‌ایم که نیازها و استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی کرده تا طبق آن برای دانش‌آموزان کلاس‌های اوقات فراغت تشکیل شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک اضافه کرد: به فرمایش امام راحل اگر چه مدارس تعطیل می‌شوند، ولی نظام تعلیم و تربیت تعطیل نمی‌شود که این امر بیانگر اهمیت دادن به چگونگی برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت است.

ملک‌پور افزود: والدین نیز باید نسبت به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان حساسیت و دغدغه داشته باشند، اگر چه تشریح غنی‌سازی اوقات فراغت برای والدین دانش‌آموزان از سوی مسئولان آموزش و پرورش ضروری است.

وی خاطر‌نشان کرد: با اهمیت دادن والدین به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و هم‌سویی آنان با متولیان امر آموزش و پرورش، در مقوله تعلیم و تربیت رسمی و یا غیر رسمی می‌توانند تأثیرگذار باشند.

این مسئول افزود: متأسفانه 50 درصد از اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تعطیلات صرف رسانه‌های صوتی و تصویری می‌شود که اگر به سمت رسانه‌های مکتوب سوق داده شوند، می‌توانند از زمان به نحو مطلوب استفاده لازم را ببرند.

اجرای برنامه‌های جذاب و نشاط آور، بودجه خاصی را می‌طلبد

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک اظهار کرد: اجرای برنامه‌های جذاب، مفرح، انعطاف‌پذیر و نشاط‌آور در اوقات فراغت دانش‌آموزان بودجه خاصی را می‌طلبد که توجه مسئولان برای تحقق این امر ضروری است.

ملک‌پور افزود: 22 دستگاه به طور مستقیم و غیرمستقیم در غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نقش دارند که موازی کاری را به دنبال خواهد داشت.

وی اذعان کرد: اگر چه تنوع در برنامه‌ها می‌تواند در جذب دانش‌آموزان به سمت برنامه‌ها تأثیرگذار باشد، ولی موازی‌کاری احتمال دارد، در آگاهی‌ها و پیام‌های تربیتی به عنوان نمونه مشارکت، اخلاق و همکاری دانش‌آموزان تناقض ایجاد کند.

این مسئول بیان کرد: می‌طلبد که مسئولان دستگاه‌های مختلف با تدوین یک طرح منسجم در راستای هر‌چه بهتر غنی‌سازی کردن اوقات فراغت نسل نوجوان و جوان گام بردارند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک از شرکت 40 نفر از دانش‌آموزان در طرح هجرت 3 خبر داد و گفت: از انرژی و مهارت دانش‌آموزان در عرصه‌ها‌ی سازندگی به ویژه تعمیر میز و نیمکت هنرستان فنی و حرفه‌ای پسرانه شهدا و رنگ‌آمیزی و زیباسازی 10 مدرسه استفاده می‌شود.

ملک‌پور گفت: 460 نفر روز سهمیه امسال دانش‌آموزان است که به مدت 15 روز د‌ر عرصه‌ها فعالیت خواهند کرد.

برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت در چهار پایگاه ورزشی و هنری آبیک

ملک‌پور از برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت در چهار پایگاه ورزشی و هنری آبیک خبر داد و خاطرنشان کرد: سالن ورزشی امام علی (ع) و زمین چمن مصنوعی این سالن برای دانش‌آموزان پسر در رشته‌های ورزشی فوتسال، فوتبال، آمادگی جسمانی، بسکتبال، تنیس روی میز، هندبال، والیبال و سالن ورزشی سمائیان برای دانش‌آموزان دختر در رشته‌های ورزشی کاراته، بدمینتون، فوتسال، والیبال و بسکتبال در نظر گرفته شده که راه‌اندازی زمین چمن مصنوعی این سالن ورزشی را نیز در دستور کار داریم.

وی افزود: در کانون دخترانه شهید خجسته‌روز برای دانش‌آموزان دختر انواع کلاس‌های فرهنگی و هنری به ویژه سفره‌آرایی، آشپزی سنتی، مینیاتور، خیاطی و معرق تشکیل می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در کانون پسرانه شهید شیخ حسنی برای دانش‌آموزان پسر انواع کلاس‌های فرهنگی و هنری اعم از روبیک، ربات، طراحی، خوشنویسی و نقاشی تشکیل می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک اذعان کرد: امسال در سطح شهرستان آبیک در پنج مدرسه به عنوان پایگاه فرعی هنری، کلاس‌های اوقات فراغت برای دانش‌آموزان تشکیل می‌شود.

ملک‌پور از تشکیل پایگاه‌های اوقات فراغت د‌ر روستاهای زیاران و قشلاق خبر داد و افزود: بیش از 400 نفر از دانش‌آموزان در کلاس‌های ورزشی و بیش از یک‌هزار نفر از دانش‌آموزان در کلاس‌های هنری اوقات فراغت شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول