اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

مقاوم سازی بیش از 50 درصد مدارس خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون استاندار خراسان‌رضوی از مقاوم سازی بیش از 50 درصد مدارس خراسان‌رضوی خبر داد.

مقاوم سازی بیش از 50 درصد مدارس خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، سعید حسین‌پور معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی با مدیر استراتژی سازمان ملل متحد در کاهش خطرپذیری شهرها دیدار کرد.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی در این دیدار با اشاره به اینکه 65 درصد از مساحت استان در پهنه خطرپذیری بالای زلزله قرار دارد، اظهار داشت: جمعیت 6 میلیونی استان و حضور سالانه 26 میلیون مسافر در مشهد سبب اهتمام مدیران استان برای اتخاذ راهکارهایی برای تبدیل مشهد به شهر آماده در مقابل حوادث طبیعی شده است.

وی میزان واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده را 110 هزار واحد عنوان کرد و گفت: در همین راستا بیش از 50 درصد کلاس‌های درس استان نیز مقاوم سازی شده است.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به وجود چهار هزار و 300 هکتار بافت فرسوده در استان یادآور شد: تمام این مناطق شناسایی و اقدامات لازم برای نوسازی آنها در حال اجرا است.

وی ادامه داد: ایجاد مراکز متعدد برای اسکان پس از حوادث غیر مترقبه، وجود بیش از 65 ایستگاه مجهز آتش نشانی و تلاش برای ارتقای آگاهی‌های عمومی از جمله اقداماتی است که به طور ویژه در مشهد انجام شده است.

حسین‌پور خواستار توسعه روابط با مجامع بین‌المللی برای تبادل اطلاعات و تجربیات شد و تصریح کرد: خراسان‌رضوی آمادگی میزبانی برنامه‌های سازمان ملل متحد در حوزه مقابله با بلایای طبیعی و مدیریت بحران را دارد.

در ادامه این دیدار هلنا مورین والدس مدیر استراتژی بین‌المللی سازمان ملل متحد در کاهش خطرپذیری نیز در این دیدار تلاش مسئولان استان برای شرکت در اجلاس‌های بین‌المللی مدیریت بحران را نشان از اهتمام آنان برای به روز کردن دانش خود و ارائه خدمات برتر دانست و اظهار داشت: طبق بررسی‌های به عمل آمده خراسان‌رضوی جزء برترین استان‌های ایران در اجرای برنامه‌های کاربردی است.

وی مقاوم سازی مدارس را از جمله برجسته‌ترین اقدامات مدیران استان عنوان کرد و گفت: خراسان‌رضوی می تواند الگوی بسیاری از کشورها در مقاوم سازی اماکن آموزشی مطرح شود.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول