اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی:

تکمیل مدرسه آزادی غرق‌آباد منوط به اختصاص اعتبار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان مرکزی تکمیل مدرسه آزادی غرق‌آباد را منوط به اختصاص اعتبارات مناسب از سوی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ساوه دانست.

تکمیل مدرسه آزادی غرق‌آباد منوط به اختصاص اعتبار است

محمدصادق قائمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اداره کل نوسازی مدارس یک دستگاه اجرایی است و تنها بنگاه اقتصادی این اداره کل خیرین مدرسه‌ساز هستند.

وی تصریح کرد: نزدیک به دو سال است که ریالی برای اجرای این پروژه اختصاص نیافته و به همین دلیل است که اجرای این پروژه به طول انجامیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی ادامه داد: در سال گذشته کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعلام کرد به علت کاهش اعتبارات قادر به تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه نیست و اداره نوسازی نیز که خود درآمدی برای ساخت این پروژه‌ ندارد، بلاتکلیف مانده است.

قائمی با اشاره به اختصاص تنها 80 میلیون تومان برای اجرای این پروژه در سال گذشته بیان داشت: با توجه به اینکه در مراحل ابتدایی این پروژه اعتباری به نوسازی مدارس اختصاص نیافته بود، با این حال پیمانکار پروژه را تا مرحله اسکلت‌بندی پیش برد که منجر به بدهی 170 میلیون تومانی اداره به پیمانکار پروژه شد و در نهایت 80 میلیون تومان اختصاصی بابت پرداخت بخشی از بدهی پیمانکار به او پرداخت شد در حال حاضر پیمانکار 90 میلیون تومان طلب‌کار است.

وی با بیان اینکه رئیس شورای اسلامی شهر غرق‌آباد پیگیری‌های فراوانی را از طریق وزیر آموزش و پرورش، رئیس جمهور و سایر مسئولان برای جذب اعتبار پروژه در این مدت انجام داده است گفت: برای ساخت این پروژه 12 کلاسی که از امکاناتی همچون سالن ورزشی و نمازخانه برخوردار است، یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با 70 و یا 80 میلیون تومان کاری پیش نخواهد رفت.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان مرکزی افزود: با توجه به اینکه تاکنون وضعیت بودجه استان مشخص نشده است، امید می‌رود در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در سال جاری اعتبار خوبی برای این پروژه در نظر بگیرد تا شاهد راه‌اندازی این مدرسه در چند ماه آینده باشیم.

قائمی بیان داشت: کمک‌هایی که از سوی خیرین مدرسه‌ساز به اداره کل نوسازی مدارس می‌شود، تماما دارای مشخصه بوده و نمی‌توان این کمک‌ها را در جایی غیر از پروژه‌هایی که خود خیرین مشخص کرده‌اند، هزینه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح و بهره‌برداری از 10 پروژه تخریب و بازسازی سال گذشته و 50 پروژه مقاوم‌سازی در قالب 329 کلاس درس تا اول مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گفته وی اعتبارات این پروژه‌ها 5 میلیارد تومان است که از محل اعتبارات ملی هزینه می‌شود.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول